Strategija proširenja marke prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 385266)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Brlić, Marta
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Strategija proširenja marke prehrambenih proizvoda
Ljudi se svakodnevno susreću s različitim markama i njihovim proširenjima, a da često toga nisu ni svjesni. Strategija proširenja marke ima svoje prednosti i nedostatke, a kako bi se maksimizirale prednosti i minimizirali nedostaci poduzeću je potrebno znanje o tome kako proširiti svoju marku. Uspjeh ili neuspjeh proširenja ovisi o istraživanju tržišta koje je poduzeće provelo, o prirodi proširenja te o stavovima potrošača o proširenju. Kao primjeri proširenja marke u hrvatskoj prehrambenoj industriji proučena su poduzeća Jamnica i Zvijezda koja su uvođenjem proširenja marke (Jamnica Sensation i Zvijezda Junior) osvojile novi tržišni segment i poboljšala svoje poslovanje. Iste rezultate su ostvarile i marke iz inozemne prehrambene industrije (Coca-Cola i Heinz) sa svojim proširenjima Coca-Cola Zero i Heinz Majoneza. Glavni cilj primarnog istraživanja bio je otkriti kakve su percepcije potrošača na tržištu Republike Hrvatske o strategiji proširenja marke prehrambenog proizvoda Coca-Cola. Za istraživanje je odabrana ova marka jer zbog dobre upoznatosti s markom i njezinim karakteristikama. Strategija proširenja marke poduzeću može donijeti brojne prednosti i nedostatke, a to je i potvrđeno kroz domaće i inozemne primjere iz prehrambene industrije. Provedenim istraživanjem pokazano je da na percepcije potrošača najviše utječe naklonost potrošača prema marki i to potvrđuje ono što je ranije navedeno da potrošači značajno utječu na to hoće li neka marka i njezino proširenje biti uspješni u budućnosti ili će propasti. Upravo zbog velike ovisnosti o percepcijama potrošača o osnovnoj marki i o njezinim sadašnjim ili budućim proširenjima, potrebno je često provoditi istraživanja o percepcijama potrošača i istraživati kako određene percepcije utječu na poslovanje poduzeća te kako su međusobno povezane.
proširenje marke; naklonost marki; lojalnost marki; povjerenje u marku
nije evidentirano
engleski
Brand extension strategy of food products
nije evidentirano
brand extension; brand affect; brand loyalty; brand trust
nije evidentirano
Podaci o izdanju
72
18.02.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb