Viđenje i spoznaja u vizualnim umjetnostima XX. stoljeća. Beuysov prošireni pojam umjetnosti (CROSBI ID 204217)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rukavina, Katarina
hrvatski
Viđenje i spoznaja u vizualnim umjetnostima XX. stoljeća. Beuysov prošireni pojam umjetnosti
Što je umjetnost pitanje je staro gotovo koliko i filozofija. Početna filozofska razmatranja umjetnosti potvrđuju koliko je odnos umjetnosti prema zbilji nužan za njezinu prepoznatljivost kao umjetnosti. Vizualna umjetnost XX. stoljeća odbacuje prikazivati svijet kakvim ga vidimo jer traži neposredni, stvarniji izraz. Time vizualna umjetnost prati krizu epistemologije u kojoj vid zauzima privilegirano mjesto. Način slikanja pokazuje ne samo novi odnos prema zbilji, nego i novo shvaćanje umjetnosti. Tekst ukratko tematizira diskurs vizualnosti unutar umjetničke prakse XX. stoljeća, zadržavajući se na primjeru Josepha Beuysa. Suvremena umjetnost nadovezuje se na nastojanja avangardi te se toliko približava svakidašnjem i zbilji da dovodi u pitanje prepoznatljivost umjetnosti. Prijeko potrebni odmak nije više stvar percepcije umjetničkog djela, već prepoznavanja ideje umjetnosti. Filozofsko pitanje njezina statusa postaje sama bit umjetnosti.
epistemologija; vizualna umjetnost; Beuys
nije evidentirano
engleski
Perception and Cognition in Twentieth Century Visual Arts. Beuys's Extended Concept of Art
nije evidentirano
epistemology; visual art; Beuys
nije evidentirano