Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Igrani film između klasične i modernističke naracije (CROSBI ID 204167)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šakić, Tomislav Igrani film između klasične i modernističke naracije // Hrvatski filmski ljetopis, 19 (2013), 73-74; 151-167

Podaci o odgovornosti

Šakić, Tomislav

hrvatski

Igrani film između klasične i modernističke naracije

U tekstu se razmatra uobičajena periodizacija filmske povijesti s obzirom na narativne stilove (klasični, modernistički, postmodernistički film) te, u slijedu revizionističke teorije Andrása Bálinta Kovácsa (2007), ustvrđuje da se narativni modusi Davida Bordwella (1985) svode u načelu na dva temeljna stila, odnosno na dva narativna tipa igranog filma – klasični i modernistički, što se može dovesti u vezu s Curtiusovom dihotomijom klasike i manirizma. U nastavku se razmatraju teze o razlikama dvaju stilova, odnosno dovodi u pitanje viđenje klasičnoga stila kao neutralnog, nultog stanja, te se nakraju opširnije razmatraju teze o modernizmu kako ih je polemički sumirao Christian Metz (modernistički film kao smrt predstave, smrt kazališta, film improvizacije, film dedramatizacije, suštinski realizam. usmjereni film, film redatelja, film kadra i film poezije).

povijest filma ; narativni stilovi ; klasični stil ; modernistički stil ; modernizam ; novi film

nije evidentirano

engleski

Feature film between classical and modernist narration

nije evidentirano

history of film ; narrative styles ; classical style ; modernist style ; modernism ; new cinema

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (73-74)

2013.

151-167

objavljeno

1330-7665

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti

Indeksiranost