Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnog stila i ranoga modernizma (CROSBI ID 608941)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šakić, Tomislav
hrvatski
Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnog stila i ranoga modernizma
U novijoj hrvatskoj filmologiji (počevši s radom Hrvoja Turkovića iz 1985) napokon se napustilo tradicionalno sagledavanje povijesti hrvatskog igranog filma po desetljećima i promjenama modela produkcije, kanonizirano radom Ive Škrabala, u skladu s čime se filmu 1950-ih dodijelila stilistička oznaka klasičnog narativnog filma, a filmu 1960-ih modernističkog filma. Ipak, kako su 1950-e u svjetskoj kinematografiji vrijeme dezintegracije klasičnoga stila (rasap klasičnog hollywoodskog sustava, film noir, talijanski neorealizam, pojava filmskih avangardi u kratkometražnom filmu), teza je rada da i hrvatski igrani film 1950-ih, ma koliko upravo tada dostigao svjetske standarde klasičnog filma (u djelima Belana, Bauera, Tanhofera), upravo u tim istim opusima provodi istovremeno i standardizaciju i dezintegraciju klasičnoga stila, otvarajući se impulsima ranoga modernizma karakterističnoga za europski studijski film 1950- ih.
hrvatska kinematografija; pedesete; igrani film; klasični stil; rani modernizam; filmovi zatopljenja
nije evidentirano
engleski
Croatian fiction cinema of the 1950s between classical and early modernist narrative style
nije evidentirano
Croatian cinema; fifties; narrative cinema; classical style; early modernism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-56.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko
Zagreb: Matica hrvatska
978-953-341-004-3
Podaci o skupu
60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
predavanje
19.01.2013-19.01.2013
Zagreb, Hrvatska