Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 688484

Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine


Bušljeta, Rona
Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154 (2013), 3; 317-337 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 688484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine
(The Didactic-Methodological Conception of Croatian History Textbooks for Gymnasiums from 2003 to 2008)

Autori
Bušljeta, Rona

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 154 (2013), 3; 317-337

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički instrumentarij i kriteriji udžbeničke jedinice; udžbenici povijesti
(didactic-methodological conception; didactic-methodological instrumentarium and the criteria of textbook units; history textbooks)

Sažetak
Krenuvši od postavke kako je jedan od bitnih faktora uspješnog institucionaliziranog procesa poučavanja i učenja pažljivo i pravilno didaktičko-metodički pripremljen i uređen udžbenik te činjenice da se o transformacijskoj ulozi udžbenika povijesti, odnosno o njegovoj didaktičko-metodičkoj koncepciji, vrlo malo pisalo i raspravljalo u znanstvenom ili stručnom kontekstu, ovim se radom željelo postavit temelje proučavanju i analiziranju iste. U skladu s rečenim cilj ovoga rada je na temelju postavljenih didaktičko-metodičkih kriterija analizirati prethodno određeni instrumentarij udžbeničkih jedinica te uz pomoć spomenutog detektirati kakvu didaktičko-metodičku koncepciju imaju odnosno na kakav proces poučavanja i učenja upućuju udžbenici povijesti te ostvaruju li poželjne ciljeve odgoja i obrazovanja. U tu svrhu provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja 19 udžbenika povijesti odobrenih u razdoblju od 2003. do 2008. godine. Ista je ukazala na velike neujednačenosti među udžbenicima povijesti s obzirom na postavljene kriterije poželjne didaktičko-metodičke koncepcije kao i, s druge strane, veliku usuglašenost s obzirom na podržavanje nastave koja je usmjerena na prijenos i usvajanje sadržaja. Provedeno istraživanje potvrdilo je i kako se kod nas jako malo ili gotovo nikako nije bavilo didaktičko–metodičkim pitanjima udžbenika, istaknulo je nužnost preciziranja poželjnih kriterija uređenja udžbenika te je upozorilo na potrebu revidiranja postojećih zahtjeva didaktičko-metodičkog uređenja udžbenika propisanih Udžbeničkim standardom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Marko Pranjić, )

Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rona Bušljeta Kardum (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bušljeta, Rona
Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154 (2013), 3; 317-337 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bušljeta, R. (2013) Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine. Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154 (3), 317-337.
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta, R.}, year = {2013}, pages = {317-337}, keywords = {didactic-methodological conception, didactic-methodological instrumentarium and the criteria of textbook units, history textbooks}, journal = {Napredak : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {154}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {The Didactic-Methodological Conception of Croatian History Textbooks for Gymnasiums from 2003 to 2008}, keyword = {didactic-methodological conception, didactic-methodological instrumentarium and the criteria of textbook units, history textbooks} }