Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Actual Role and Problems of Compensation Management in Croatian Enterprises (CROSBI ID 92527)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Galetić, Lovorka ; Tipurić, Darko Actual Role and Problems of Compensation Management in Croatian Enterprises // Journal for East European management studies, 5 (2000), 1; 46-63-x

Podaci o odgovornosti

Galetić, Lovorka ; Tipurić, Darko

engleski

Actual Role and Problems of Compensation Management in Croatian Enterprises

Problematika kompenzacijskog managementa u hrvatskim poduzećima motiv je pisanja ovoga rada. Određujući važnost kompenzacijskog managementa, osobito u poduzećima tranzicijskih zemalja, u članku su istraženi ključni problemi i trenutačna pozicija nagrađivanja u hrvatskim poduzećima. Glavnina hrvatskih poduzeća imaju definiranu politiku nagrađivanja, međutim, rezultati istraživanja upujućuju na brojne probleme. Postojeći načini stimulacije nisu orijentirani na davanje poticaja i veće odgovornosti zaposlenika, niti postoji jasna veza između ključnih segmenata strateškog upravljanja i nagrađivanja. Dalje, uočen je nedostatak objektivnih mjera procjene doprinosa zaposlenika kod najmanje polovice hrvatskih poduzeća iz uzorka, što degradira ulogu motivacije poticajnih planova i stvara nezadovoljstvo zaposlenika sustavom nagrađivanja. Podjelu dobiti neprakticira čak četiri petine poduzeća, niti imaju namjeru uvesti takav oblik stimulacije; planovi zaposleničkog dioničarstva su iznimno rijetki i prisutni u samo u par najvećih poduzeća. Interesantno je kako četvrtina glavnih managera nemaju plaću na temelju ugovora, a više od trećine poduzeća nemaju nikakav poticajni plan za svoje managere (samo četvrtina poduzeća koristi instituciju godišnjega bonusa, niti sedam posto stock option planove). Na postavljenu hipotezu o vezi kompenzacijskog managementa i strateške učinkovitosti hrvatskih poduzeća, istraživanje je dalo amibivalentne rezultate. Premda je jasno kako sudjelovanje managera, ali i drugih zaposlenika, u ukupnom poslovnom procesu ovisi i o načini njihove stimulacije, u hrvatskim poduzećima to još nije prepoznano. Stoga je bilo jako teško utvrditi izravnu međuovisnost strategije i kvalitete kompenzacijskog managementa. Pristupnik se orijentirao na analizu odnosa kompenzacijskog managementa u sveukupnosti poslovne strategije poduzeća. Posebna vrijednost članka leži u identifikaciji popisa ključnih problema s kojima se sučeljavaju vodeći ljudi poduzeća u svezi sa politikom stimulacije u njihovim poduzećima.

compensation management; strategic management

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2000.

46-63-x

objavljeno

0949-6181

1862-0019

Povezanost rada

Ekonomija