Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije (CROSBI ID 92518)

Prilog u časopisu | stručni rad

Tipurić, Darko Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije // Poslovna analiza i upravljanje, (1999), 3; 3-16-x

Podaci o odgovornosti

Tipurić, Darko

hrvatski

Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije

U članku je razmotrena konkurentska prednost poduzeća u okviru koji je razvijen u strukturalističkoj školi strateškog managementa. Po njoj, poslovni uspjeh poduzeća ovisi o industrijskoj strukturi i sposobnosti poduzeća da se kvalitetno strateški pozicionira u industriji ili industrijskom segmentu. Konkurentska prednost postoji kad je poduzeće djelotvornije od suparnika u obrani nasuprot konkurentskih sila; uspješnije u privlačenju kupaca i njihovom uvjeravanju da njegovi proizvodi imaju superiornu vrijednost; i bolje u ponudi dobrog proizvoda po niskoj cijeni ili onoga koji ima veću stvarnu ili opaženu vrijednost za kupce (za što su oni spremni platiti premijsku cijenu). Detaljno su analizirane dvije vrste konkurentske prednosti: niski troškovi i diferencijacija, te razvoj prednosti u uskom konkurentskom području (industrijskom segmentu). Poduzeće može ostvariti konkurentsku prednost ako ostvari i održava značajno niže troškove u odnosu na suparnike u industriji. Najniži troškovi u industriji daju povlašten status poduzeću: omogućuju mu postavljanje nižih cijena od suparnika i postizanje većeg tržišnoga udjela, ili veće profite pri prodaji po prosječnoj industrijskoj cijeni. Strategija diferencijacije svodi se na oblikovanje ili prilagodbu poslovnih aktivnosti i asortimana kojima se poduzeće može, na bolji način, razlikovati od svoje konkurencije. Diferencijacijom treba kupcima nuditi nešto jedinstveno i osobito vrijedno za njih, a što im drugi ponuđači u industriji ne mogu ponuditi.

konkurentska prednost; poduzeće; strateški management

nije evidentirano

engleski

Competitive advantage of an enterprise - choice between low costs and diferentiation

nije evidentirano

competitive advantage; enterprise; strategic management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

(3)

1999.

3-16-x

objavljeno

1330-9129

Povezanost rada

Ekonomija