Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proceduralno generiranje zvučnih efekata u računalnim igrama (CROSBI ID 385055)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rendulić, Ivor Proceduralno generiranje zvučnih efekata u računalnim igrama / Petrinović, Davor (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2014

Podaci o odgovornosti

Rendulić, Ivor

Petrinović, Davor

hrvatski

Proceduralno generiranje zvučnih efekata u računalnim igrama

U začecima industrije računalnih igara zvuk je nastajao sintetički, generiranjem odabranog valnog oblika. Razvojem računala grafika i sam doživljaj u igrama postajali su sve realističniji. Umjesto razvoja u sintezi zvuka počeli su se koristiti nasnimljeni zvučni efekti. Sinteza zvučnih efekata danas je ponovno aktualna tema. Iako su prepoznate mnoge prednosti (ušteda memorije, mogućnost ozvučenja više događaja, lakše varijacije u zvuku i sl.), sinteza zvuka prilično sporo pronalazi povratak u računalne igre. Mogući razlog za to jest što je potrebno mnogo istraživanja i eksperimentiranja kako bi se postigla zadovoljavajuća kvaliteta zvuka, posebice u slučaju razvijanja fizikalnih modela. Neke metode analize i sinteze u frekvencijskoj domeni omogućuju jednostavnu sintezu široke klase zvukova. Modalna sinteza uz vrlo mali broj parametara može opisati vibracije predmeta, a raznim poboljšanjima (npr. modeliranje šuma te metoda konačnih elemenata za točniju detekciju modova) nudi mnogo mogućnosti i dobre rezultate. Sinusoidalne modeliranje je nešto općenitija metoda prikladnija za veći broj zvukova. U kombinaciji s modalnom sintezom i modeliranjem šuma omogućava sintetiziranje još nekih klasa zvukova. Korištenjem algoritama temeljenih na modalnoj sintezi i sinusoidalnom modeliranju dobiveni su zadovoljavajući rezultati kod sinteze nekih zvukova udaraca. Filtriranje spektra bijelog šuma je metoda sinteze prikladna za šumovite zvukove poput vjetra i kiše. Uz variranje parametara filtara uvođenjem slučajnih procesa moguće je vjernije oponašati zvukove iz prirode.

zvuk; sinteza; modalno; vibracije; filtri; modeliranje

nije evidentirano

engleski

Procedural sound synthesis in video games

nije evidentirano

sound; synthesis; modal; vibration; filters; modeling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

10.02.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika