Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije (CROSBI ID 203755)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Šćukanec, Ninoslav Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije // Sociologija i prostor, 48 (2010), 1 (186); 99-112. doi: 10.5673/sip

Podaci o odgovornosti

Šćukanec, Ninoslav

hrvatski

Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije

Europska zajednica je već 1955. godine uvidjela potrebu stvaranja zajedničke visokoobrazovne politike kako bi se bolje iskoristio europski intelektualni i znanstveni potencijal te kako bi se taj potencijal približio potrebama gospodarstva. Prva faza razvoja zajedničke visokoobrazovne politike u šezdesetim godinama 20. stoljeća obilježena je pokušajem pronalaženja adekvatnog institucionalnog okvira za promicanje visokog obrazovanja na razini Europske zajednice. U drugoj fazi u sedamdesetim godinama suradnja na području visokog obrazovanja priznata je kao zajednička politika za koju institucije EZ-e mogu formirati određene aktivnosti te je definiran potreban administrativan aparat unutar Europske komisije. Uspostavljeni su oblici suradnje koji su istovremeno predmet odlučivanja svake članice te aktivnost na razini EZ-e koja može dodatno unaprijediti kvalitetu i služiti kao nadopuna nacionalnim aktivnostima. U zadnjoj trećoj fazi od 1985.–1993. godine osigurana je široka podrška za pravovaljano donošenje odluka o visokom obrazovanju na razini EZ-e. Europsko vijeće je 1987. godine odobrilo ERASMUS program čime je završen ciklus nastajanja visokoobrazovne politike na razini EZe. Ovaj model nastajanja i kreiranja visokoobrazovne politike unutar EZ-e značajan je jer pokazuje na koji je način moguće ideju pretočiti u zajedničku politiku EZ-e, uz istovremeno očuvanje i poštivanje sveučilišne autonomije i nacionalnog suvereniteta. Suradnja na razini EZ-e pokazala se puno dinamičnijom i efikasnijom od međuvladine suradnje. To je otvorilo put nastanku i razvoju Bolonjskog procesa krajem 20. stoljeća. Europska unija je dobila pomoćnu i nadopunjavajuću ulogu u visokom obrazovanju jer su glavne kompetencije i dalje ostale na državama članicama.

zajednička visokoobrazovna politika; suradnja u visokom obrazovanju; harmonizacija; sveučilišna autonomija; nacionalna suverenost; Europska zajednica; Bolonjski proces; ERASMUS program

nije evidentirano

engleski

Creation of a Common Higher Education Policy at the EU Level

nije evidentirano

common higher education policy; higher education cooperation; harmonization; university autonomy; national sovereignty; European Community; Bologna process; ERASMUS programme

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48 (1 (186))

2010.

99-112

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip

Povezanost rada

Politologija, Pedagogija

Poveznice