Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama (CROSBI ID 203689)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sajko, Livijo ; Mrnjaus, Kornelija
hrvatski
Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama
Koristeći interdisciplinarni pristup, autori u radu obrađuju pitanje suvremenog upravljanja obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja njihove cjelokupne efikasnosti. Autori polaze od teorije javnih dobara prema kojoj su javna dobra, u koja ulaze i obrazovanje i znanje, neisključiva i nekonkurentna. Prema istoj teoriji javna se dobra mogu proizvoditi, a za njihovu je proizvodnju u prvom redu zadužena javna uprava. Kako je takva proizvodnja zbog monopolskog položaja javne uprave neefikasna, zbog povećanja efikasnosti država nastoji uvesti prakse upravljanja iz privatnog sektora u javni sektor. Autori u radu predstavljaju Balanced Scorecard, jednu od navedenih praksa ili menadžerskih metoda privatnog sektora koja sve više dobiva na značaju simulirajući primjenu navedene metode na primjeru „Gimnazije X“. Metodom promatranja izlaznih podataka autori su utvrdili mogućnost povećanja efikasnosti obrazovne ustanove primjenom metode balanced scorecard. Povećanje efikasnosti je vidljivo kroz racionalnije korištenje raspoloživih financijskih sredstava i pristup dodatnim izvorima financiranja, kroz unapređenje kvalitete nastave, pojednostavljenje internih poslovnih procesa i funkcioniranja obrazovne ustanove čime se posredno smanjuju troškovi, a kao rezultat navedenog povećava se zadovoljstvo učenika, koji s boljim uspjehom završavaju školovanje što im otvara veće mogućnosti pri upisu na fakultete i zapošljavanje.
obrazovanje ; javna uprava ; javno dobro ; javno upravljanje ; efikasnost ; obrazovne ustanove ; balanced scorecard
nije evidentirano
engleski
Modern management of educational institutions
nije evidentirano
education ; public administration ; public good ; public management ; efficiency ; educational institutions ; Balanced Scorecard
nije evidentirano