Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama (CROSBI ID 203689)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sajko, Livijo ; Mrnjaus, Kornelija Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 103-119

Podaci o odgovornosti

Sajko, Livijo ; Mrnjaus, Kornelija

hrvatski

Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama

Koristeći interdisciplinarni pristup, autori u radu obrađuju pitanje suvremenog upravljanja obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja njihove cjelokupne efikasnosti. Autori polaze od teorije javnih dobara prema kojoj su javna dobra, u koja ulaze i obrazovanje i znanje, neisključiva i nekonkurentna. Prema istoj teoriji javna se dobra mogu proizvoditi, a za njihovu je proizvodnju u prvom redu zadužena javna uprava. Kako je takva proizvodnja zbog monopolskog položaja javne uprave neefikasna, zbog povećanja efikasnosti država nastoji uvesti prakse upravljanja iz privatnog sektora u javni sektor. Autori u radu predstavljaju Balanced Scorecard, jednu od navedenih praksa ili menadžerskih metoda privatnog sektora koja sve više dobiva na značaju simulirajući primjenu navedene metode na primjeru „Gimnazije X“. Metodom promatranja izlaznih podataka autori su utvrdili mogućnost povećanja efikasnosti obrazovne ustanove primjenom metode balanced scorecard. Povećanje efikasnosti je vidljivo kroz racionalnije korištenje raspoloživih financijskih sredstava i pristup dodatnim izvorima financiranja, kroz unapređenje kvalitete nastave, pojednostavljenje internih poslovnih procesa i funkcioniranja obrazovne ustanove čime se posredno smanjuju troškovi, a kao rezultat navedenog povećava se zadovoljstvo učenika, koji s boljim uspjehom završavaju školovanje što im otvara veće mogućnosti pri upisu na fakultete i zapošljavanje.

obrazovanje ; javna uprava ; javno dobro ; javno upravljanje ; efikasnost ; obrazovne ustanove ; balanced scorecard

nije evidentirano

engleski

Modern management of educational institutions

nije evidentirano

education ; public administration ; public good ; public management ; efficiency ; educational institutions ; Balanced Scorecard

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1-2)

2009.

103-119

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice