Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 686644

Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika


Pindrić, Ivana
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika 2014., diplomski rad, diplomski, Edukcijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika
(Metalinguistic knowledge, verbal working memory and verbal fluency in monolingual and bilingual speakers)

Autori
Pindrić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukcijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
24.01

Godina
2014

Stranica
53

Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena

Neposredni voditelj
Hržica, Gordana

Ključne riječi
Dvojezičnost; metajezik; verbalno radno pamćenje; verbalna tečnost
(Bilingualism; meta-language; verbal working memory; verbal fluency)

Sažetak
Ekonomske migracije i razvoj društva stvorili su okolnosti u kojima je dvojezičnost svakodnevna pojava, a razumijevanje jezičnog razvoja dvojezičnih govornika nužnost. Danas, populacija je većinom dvojezična ili višejezična. Cilj je ovog istraživanja usporediti jednojezične i dvojezične govornike na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti.Postavlja se pitanje jesu li dvojezična djeca uspješnija na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti. U ispitivanju je sudjelovalo 64-ero djece koja su podijeljena u dvije jednake skupine (N=32) prema jezičnom statusu. Ispitivanje je provedeno u četiri zagrebačka vrtića sa svakim djetetom pojedinačno. Metajezično znanje ispitano je zadacima oblikotvorne i tvorbene morfologije, verbalno radno pamćenje ispitano je zadacima protočnosti i kapaciteta fonološke petlje te središnje izvršne sastavnice, dok je je verbalna tečnost ispitana nabrajanjem životinja i crtanih filmova. Dvojezični govornici nisu se pokazali uspješnijima od jednojezičnih vršnjaka na zadacima metajezičnog znanja i verbalne tečnosti, a na zadacima verbalnog radnog pamćenja postigli su bolje rezultate samo na zadacima kapaciteta središnje izvršne sastavnice, dok na ostalim zadacima nije utvrđena statistički značajna razlika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Melita Kovačević, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb