Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Škola Summerhill – doprinos pedagogiji (CROSBI ID 384961)

Ocjenski rad | diplomski rad

Horvat, Željko Škola Summerhill – doprinos pedagogiji / Oslić, Josip (mentor); Zagreb, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb, . 2004

Podaci o odgovornosti

Horvat, Željko

Oslić, Josip

hrvatski

Škola Summerhill – doprinos pedagogiji

Diplomska radnja prikazuje autorovu filozofsko- pedagošku refleksiju na nastanak škole Summerhill kao jednog od školskog modela primjene pedagoških smjernica Alexandra Suthelanda Neilla. Polazišta takvog modela školovanja i odgoja Neill pronalazi u idejama Sigmunda Freuda i Wilhelma Reicha. Slijedom njihovih koncepata u psihijatriji, on gradi posebno socijalno okruženje sastavljeno od škole i interakcije između djece i odgojitelja. Smatrajući tradicionalne metode odgoja krutima i besperspektivnima, u temelje svog modela odgajanja ugrađuje imperative suradnje među odgojiteljima, te kreativnost, slobodno vrijeme i razvijanje iskrenosti među djecom. Socijalna dinamika takvog intenziteta u koordinaciji sa zahtjevima školskog sustava može pomoći u preodgoju problematične djece. Uzroke asocijalnog ponašanja djece prema drugima nalazi u klasnim razlikama koje su na vlastiti način izgradile njihov identitet. Neillov model odgajanja u Summerhillu u široj akademskoj javnosti izazvao je različite reakcije stručnjaka na polju pedagogije u Velikoj Britaniji i SAD-u. Nekonvencionalan pristup u školi Summerhill izazvao je kritike zbog liberalnog stava prema spolnosti. S druge strane, ne mogu se nijekati određeni doprinosi s obzirom na primjenu kazne kao odgojne mjere i uloge socijalne rehabilitacije s naglaskom na rad, suosjećanje i odgovornost. Autor u svojem kritičkom osvrtu naglašava kako je Neill trebao integrirati i religiozne vrijednosti u svoj sustav, što temelji na njegovu iskustvu odgoja u djetinjstvu i mladosti.

Summerhill; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberalni odgoj; odgovornost; religiozne vrijednosti.

nije evidentirano

engleski

Summerhill School – contribution to pedagogy

nije evidentirano

Summerhill School; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberal education; responsibility; religious values.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

06.02.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano