Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integralni odgoj za ljudsku i kršćansku zrelost (CROSBI ID 384957)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zorić, Jozo Integralni odgoj za ljudsku i kršćansku zrelost / Oslić, Josip (mentor); Zagreb, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb, . 2002

Podaci o odgovornosti

Zorić, Jozo

Oslić, Josip

hrvatski

Integralni odgoj za ljudsku i kršćansku zrelost

U diplomskom radu se problematizira fenomen kršćanskog odgoja kako s motrišta suvremene pedagogije, tako i s motrišta kršćanske etike i antropologije. Autor zato nastoji prezentirati sve tri sastavnice u postavljanju problema odgoja: s pedagoškog gledišta on je svojevrsni proces u kojem su osim djeteta uključeni i ostali čimbenici kao što je obitelj, društvo i škola, dok se s gledišta kršćanske etike i antropologije traži jedinstvena i cjelovita perspektiva u kojoj će odgajano dijete postati zreo kršćanin i čovjek. Tema diplomskog rada se dijeli na tri cjeline: prva govori o kršćansko-pedagoškim smjernicama odgoja ; druga opisuje biblijsko-teološki pojam božanske pedagogije ; i treća koja upućuje na kristocentrično viđenje odgoja važno za katehetske modele u crkvenim i društvenim prilikama. Za određenje kršćansko-pedagoških smjernica važno je poznavati pedagogiju i ciljeve odgoja, pri tome se kršćanski cilj odlikuje posebnošću integriteta vjerske i ljudske zrelosti. On se postiže u sukladnosti s pedagoškim metodama na tjelesnoj, psihičkoj, društvenoj i duhovnoj razini. Nadalje, prioritet kršćanskog modela odgajanja leži u suradnji svih čimbenika, to jest, Crkve, obitelji, države i društva na dobro odgojenika. Kršćanska pedagogija svoje izvore i postulate traži u Svetom pismu koje otkriva uzor u bogoočinskom autoritetu i liku Isusa Krista kao vrhovnog odgajatelja. Sveto pismo naglašava kako je Bog s pažnjom i nježnošću odgajao izabrani narod kao svoje dijete. Takav put je uključivao i sukobe i neposlušnost izabranog naroda, unatoč tome, Bog Otac je s njime strpljivo postupao. Nadalje, Evanđelja opisuju Isusa Krista kako na više mjesta odgaja svoje apostole i učenike za opraštanje i molitvu, i najvažnije, potiče na samoodgoj. U tom pogledu, Crkva ima zadatak da u evangelizaciji nastavi djelo Kristova odgajanja.

integralni odgoj; kršćanska zrelost; pedagoške metode; Božje očinstvo; samoodgoj.

nije evidentirano

engleski

Integrative education for human and Christian maturity

nije evidentirano

integral education; Christian maturity; pedagogic methods; fatherhood of God; self-education.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

18.09.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano