Integralni odgoj za ljudsku i kršćansku zrelost (CROSBI ID 384957)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zorić, Jozo
Oslić, Josip
hrvatski
Integralni odgoj za ljudsku i kršćansku zrelost
U diplomskom radu se problematizira fenomen kršćanskog odgoja kako s motrišta suvremene pedagogije, tako i s motrišta kršćanske etike i antropologije. Autor zato nastoji prezentirati sve tri sastavnice u postavljanju problema odgoja: s pedagoškog gledišta on je svojevrsni proces u kojem su osim djeteta uključeni i ostali čimbenici kao što je obitelj, društvo i škola, dok se s gledišta kršćanske etike i antropologije traži jedinstvena i cjelovita perspektiva u kojoj će odgajano dijete postati zreo kršćanin i čovjek. Tema diplomskog rada se dijeli na tri cjeline: prva govori o kršćansko-pedagoškim smjernicama odgoja ; druga opisuje biblijsko-teološki pojam božanske pedagogije ; i treća koja upućuje na kristocentrično viđenje odgoja važno za katehetske modele u crkvenim i društvenim prilikama. Za određenje kršćansko-pedagoških smjernica važno je poznavati pedagogiju i ciljeve odgoja, pri tome se kršćanski cilj odlikuje posebnošću integriteta vjerske i ljudske zrelosti. On se postiže u sukladnosti s pedagoškim metodama na tjelesnoj, psihičkoj, društvenoj i duhovnoj razini. Nadalje, prioritet kršćanskog modela odgajanja leži u suradnji svih čimbenika, to jest, Crkve, obitelji, države i društva na dobro odgojenika. Kršćanska pedagogija svoje izvore i postulate traži u Svetom pismu koje otkriva uzor u bogoočinskom autoritetu i liku Isusa Krista kao vrhovnog odgajatelja. Sveto pismo naglašava kako je Bog s pažnjom i nježnošću odgajao izabrani narod kao svoje dijete. Takav put je uključivao i sukobe i neposlušnost izabranog naroda, unatoč tome, Bog Otac je s njime strpljivo postupao. Nadalje, Evanđelja opisuju Isusa Krista kako na više mjesta odgaja svoje apostole i učenike za opraštanje i molitvu, i najvažnije, potiče na samoodgoj. U tom pogledu, Crkva ima zadatak da u evangelizaciji nastavi djelo Kristova odgajanja.
integralni odgoj; kršćanska zrelost; pedagoške metode; Božje očinstvo; samoodgoj.
nije evidentirano
engleski
Integrative education for human and Christian maturity
nije evidentirano
integral education; Christian maturity; pedagogic methods; fatherhood of God; self-education.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
18.09.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Zagreb