Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 685858

Misao Simone Weil


Ninković, Ivan
Misao Simone Weil 2002., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb


Naslov
Misao Simone Weil
(The philosophical thought of Simone Weil)

Autori
Ninković, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.06

Godina
2002

Stranica
31

Mentor
Oslić, Josip

Ključne riječi
Filozofija politike; kritika marksizma; rad; slobodno društvo; mistično iskustvo.
(Philosophy of politics; critique of Marxism; labour; free society; mystical experience.)

Sažetak
Autor je glavninu svog diplomskog rada posvetio filozofskom opusu i političko-društvenom aktivizmu Simone Weil, dok je u zadnjem poglavlju prezentirao njezino religiozno iskustvo kao prekretnicu prema filozofsko-religioznoj misli. Diplomski rad predstavlja Simone Weil kao svestranu filozofkinju. Filozofkinju koja je podjednako upućena u antičku misao, filozofiju politike, hegelijanizam, marksizam, estetiku i filozofiju religije. Autor ističe kako temelj ovom plodonosnom filozofskom istraživanju ne treba tražiti u akademskoj karijeri, već u praktičnom upoznavanju radničkog života, klasnih razlika i političkih napetosti koje su prethodile II. svjetskom ratu. Osebujna sinteza opažanja društvenih podjela, filozofskih ogleda o političkom ozračju i opis mističnog iskustva je nastala iz nekoliko kreativnih faza: nastavnička i radnička karijera u kojoj se kritički upoznala s idejama staljinizma ; religiozno iskustvo u Assisiju ; politički angažman u inozemstvu sve do smrti 24. kolovoza 1943. u engleskom Kentu. Polazišta filozofijskog promišljanja Simone Weil također treba tražiti u problemu slobode pojedinca i koncepta slobodnog društva. U tom pogledu ona je podjednako kritična prema primjeni marksističkih ideja u emancipaciji radništva, kao i prema totalitarističkom zatiranju slobode. Kritika marksizma se temelji na nedosljednosti ideološke perspektive uloge rada u budućnosti tehnološkog napretka, to jest, Marx nije odgovorio na temeljno pitanje kako će se ljudski rad oblikovati i prilagoditi prema zahtjevima za automatizacijom i usavršavanjem proizvodne tehnike. Kao takav ne može odgovoriti na izazove koje nameće tehničko doba. Nova vizija slobodnog društva kod Simone Weil povezana je s njezinim mističnim iskustvom. Duboki doživljaj ljubavi prema Bogu stvara okolnosti za suosjećanje s drugima, te postaje glavni pokretač društvenih promjena.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA