Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 685854

Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta


Hrsinjak, Josip
Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta 2002., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb


Naslov
Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta
(A development of emotional intelligence of child and it’s possibilities)

Autori
Hrsinjak, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.05

Godina
2002

Stranica
38

Mentor
Oslić, Josip

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; roditeljstvo; odgoj; komunikacija; kontrola emocija.
(Emotional intelligence; parenthood; rising; communication; control over emotions.)

Sažetak
U mnoštvu tema iz suvremene psihologije, autor se odlučio da prezentira ulogu emocionalne inteligencije u razvoju djece. Drugim riječima, iznosi elemente faktičnog doprinosa emocionalne inteligencije na cjelokupan odgojni proces. Prema američkim psiholozima Peteru Saloveyu i Johnu Mayeru, pojam emocionalne inteligencije podrazumijeva skup dvanaest emocionalnih osobina koja su važna za sazrijevanje pojedinca. U kontekstu odgoja, roditelj je prvi koji mora djelovati na dijete putem njegovih emocija, shvatiti ih, razlučiti i ugraditi u svoje stavove prema djetetovu ponašanju. On ima zadatak u pomaganju djetetu da djeluje prema moralnim emocijama kao što su empatija, brižnost i čestitost, te da se nosi s emocijama stida i krivnje. Uloga racionalnosti se odražava u rješavanju problema kao što su konfliktne situacije. Promjenom mišljenja prema pozitivnim osjećajima, dijete na pozitivan način mijenja i svoje ponašanje prema drugoj djeci. Emocionalna inteligencija ima i sociološki kontekst. Osposobljuje dijete za društvene vještine: razgovor i stjecanje prijateljstava. U životu s drugima i produbljivanjem emocionalne inteligencije, postaje svjestan snage emocija, te njihova nadzora.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA