Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 685722

Psihologija religije


Liović, Lara
Psihologija religije 2000., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb


Naslov
Psihologija religije
(Psychology of religion)

Autori
Liović, Lara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.03

Godina
2000

Stranica
62

Mentor
Oslić, Josip

Ključne riječi
Psihologija religije; metoda; religiozno iskustvo; svijest; religiozni čin.
(Psychology of religion; method; religious experience; awareness; religious act.)

Sažetak
Diplomski rad rasvjetljuje nastanak, sadržaj, teme i ciljeve psihologije religije. Autorica polazi od podudarnosti s poviješću religije. U slijedeća tri poglavlja obrađuje nastanak psihologije religije na američkom kontinentu, sastavlja pregled glavnih psiholoških interpretacija i sustava, te na kraju aktualizira promišljanje Vilima Keilbacha o religiji sa stajališta psihologije i religije. Metoda psihologije religije se razlikuje od povijesno-etnološke metode koja polazi od linearno-faktografskog pokušaja prikaza nastanka religija u ljudskom društvu i kulturi. S druge strane, metoda psihologije religije se temelji na interesu dubljeg istraživanja subjektivnog religioznog iskustva. Takvom pitanju se različito pristupalo kako u Europi tako i na američkom kontinentu – američka psihologija religije se prvotno oslanja na pedagogiju i statiku, no kasnije se oblikuje pod utjecajem ideja W. Jamesa koji donosi pragmatičku definiciju religioznosti i religioznog iskustva. Autorica ističe kako je James dao veliki obol u razvijanju psihologije religije kao samostalne znanosti koja je razvila vlastite teorije, sustave i hipoteze. Unutar tog općeg pregleda razvoja psihologije religije i njezinih ciljeva, ističe se rad hrvatskog i njemačkog filozofa religije Vilima Keilbacha. Konstatacija sekularizacije predstavlja povučenu i demitologiziranu religijsku svijest, te Keilbach postavlja pitanje o opravdanosti suvremenih metoda pristupanju fenomenu religioznog iskustva. Drugim riječima, psihološki pristup religioznog iskustvu ne može ostati cjelovit bez metafizičkih pretpostavki o razumu i volji – najintimniji i najdublji činitelj religioznih doživljaja razumni i voljni je odgovor subjekta.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA