Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj uravnoteženja i opterećenja zrakoplova na ekonomičnost leta (CROSBI ID 384906)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Čegec, Marina Utjecaj uravnoteženja i opterećenja zrakoplova na ekonomičnost leta / Štimac, Igor (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet prometnih znanosti, . 2012

Podaci o odgovornosti

Čegec, Marina

Štimac, Igor

hrvatski

Utjecaj uravnoteženja i opterećenja zrakoplova na ekonomičnost leta

Ovaj završni rad prikazuje dva zrakoplova čiji su utovar i uravnoteženja napravljeni kako bi se prikazale razlike između pozicije centra težišta u kojemu dolazi do povećane potrošnje goriva zbog povećanog otpora i centra težišta koje se nalazi u idealnoj poziciji i koje garantira ekonomičnost leta. Kako bi lista uravnoteženja i lista utovara bila jasna u prethodnim poglavljima definirane su sve informacije koje su potrebne za pravilnu izradu tih lista. Ono najvažnije, položaj centra težišta zrakoplova, pojam je koji u praksi mora biti izveden gotovo do savršenstva kako bi zrakoplov sigurno poletio, letio i sletio. Da bi se položaj centra težišta pravilno izračunao potrebno je biti upoznati sa svim masama zrakoplova, s masama koje zrakoplov mogu opteretiti i na kraju potrebno je te sve mase staviti između granica koje omogućuju sigurnost zrakoplova. Osim masa, u radu su predstavljene i sve sile i momenti koji djeluju na zrakoplov. Kako se zrakoplov ponaša kada na njega djeluju te sile i momenti. Osim aerodinamičnih pojedinosti, prikazani su pojmovi vezani za liste utovara i liste uravnoteženja i opterećenja. Da bi se pravilno izradile liste, osoblje koje ih izrađuje dobiva dokumente prema kojima zna koliko se u zrakoplov tovari prtljage, koliko će biti putnika, pošte, tereta. Ti dokumenti stižu iz Cargo službe, zrakoplovnih kompanija koje su prodale svoje karte za taj let zrakoplovom. Uz sve informacije i dokumente koje prikazuje ovaj završni rad, on ima svoju temu, a to je prikazati koji sve čimbenici utječu na ekonomičnost leta. Živi se u svijetu gdje se većina stvari vrti oko novca. Kako bi zračne luke i zrakoplovne kompanije imale što veću zaradu, trude se izbjeći sve moguće čimbenike koje bi ih bacile u trošak. Na neke čimbenike oni mogu utjecati, a na neke nažalost ne mogu. Najbolja ekonomičnost leta bila bi stvaranjem idealne pozicije centra težišta tijekom leta zrakoplova. Idealan položaj postigao bi se točnim podacima o masi putnika i njihove prtljage te tereta koji bi se utovario u zrakoplov, a time bi se točno znalo koliko je goriva zrakoplovu potrebno. Naravno, greške postoje koliko god se one pokušavale svesti na minimum. Ljudske greške, ovisno o težini greške, mogu se ispraviti. Protiv njih se može. Meteorološki uvjeti su jedan veliki čimbenik na kojeg se ne može utjecati. Oni uvelike mogu utjecati na položaj težišta zrakoplova u letu, otpore koji se javljaju prilikom polijetanja, leta i slijetanja zrakoplova, te korekcijama brzine koje direktno utječu na potrošnju goriva te nadalje i na samu ekonomičnost leta. Svakom zrakoplovnom prijevozniku i svakoj zračnoj luci cilj je prihvatiti i otpremiti zrakoplov na najbolji i najbrži mogući način. Pod tim se najviše podrazumijeva sigurnost svih putnika na letu, a nakon toga sve ostaloga. Iako bi oni htjeli da svaki let bude idealan to ponekad nije moguće.

Uravnoteženje i opterečenje zrakoplova ; ekonomičnost leta

nije evidentirano

engleski

Impact of weight and balance on flight efficiency

nije evidentirano

Aircraft weight and balance ; Flight efficiency

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

20.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport