Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Postupci s opasnom robom pri uravnoteženju i opterećenju zrakoplova (CROSBI ID 384904)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Turalija, Luka Postupci s opasnom robom pri uravnoteženju i opterećenju zrakoplova / Štimac, Igor (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Turalija, Luka

Štimac, Igor

hrvatski

Postupci s opasnom robom pri uravnoteženju i opterećenju zrakoplova

Cilj ovog završnog rada je prikazati postupke rada sa opasnom robom kod uravnoteženja i opterećenja zrakoplova. Kako opasna roba predstavlja značajan rizik za zdravlje i sigurnost putnika i osoblja u zrakoplovu, na svakoj zračnoj luci postoje stručna osoblja koja vrše uravnoteženje i opterećenje zrakoplova koje uključuje i ono sa opasnom robom te osoblje koje istu tu robu osigurava za let. Kako je svrha ovog rada prikazati postupke rada sa opasnom robom kod uravnoteženje i opterećenja zrakoplova, to se podrazumijeva pravilan utovar opasne robe zajedno sa ostalom robom u svrhu dobivanja pravilne ravnoteže zrakoplova. Za dobivanje pravilne ravnoteže zrakoplova zaduženi su balanseri. Odgovornost osoblja za uravnoteženje i opterećenje je da izrade instrukciju utovara (loading instruction) i listu opterećenja i uravnoteženja zrakoplova (loadsheet) sukladno svim propisima i međunarodnim standardima. Za izradu utovara, balanser se koristi sa ranije dobivenim podacima o putnicima, vrsti robe, o masi tereta itd. U ovom radu prikazana i važnost IATA-DGR tablice, koja služi balanseru za razdvajanje opasne robe sa ostalom robom. Koristeći se dobivenim podacima i IATA-DGR tablicom, balanser koristi svoje znanje za izradu utovara opasne robe, njenu raspodjelu prema kompatibilnosti robe te ostale vrste robe, pošte i prtljage u bagažnik zrakoplova. Nakon izrade utovara zrakoplova, u radu na primjeru jednoga scenarija sa zrakoplovom Airbus A319 su prikazani osnovni parametri koji služe balanserima za izrade liste opterećenja i uravnoteženja. Balanseri koriste početne podatke zrakoplova kao što je ukupna masa goriva zrakoplova, masa uzlijetanja, masa slijetanja, masa zrakoplova bez goriva itd. Osim toga balanser se koristi podacima iz utovara zrakoplova. Svim tim podacima balanser proračunavanjem dobiva precizni balans zrakoplova. Problem koji se može dogoditi kod izrade liste opterećenja, je pogrešno ispunjavanje liste opterećenja (loadsheet), a time dolazi do nesreće zrakoplova. Da se nesreće ne događaju upotrebljavaju se indeksne metode koja uklanjaju mogućnost pogrešaka kod proračunavanja. Na kraju rada su prikazane i opisane potrebne dokumentacije u radu s opasnom robom, kao što je Notification to Captain, Cargo Manifest i Shipper`s Certification for Live Animal.

balansiranje zrakoplova ; težine zrakoplova ; performanse zrakoplova

nije evidentirano

engleski

Procedures with dangerous goods during aircraft weight and balance

nije evidentirano

aircraft weight and balance ; aircraft performance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

18.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport