Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 685225

Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju


Vitković, Maja
Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju 2013., diplomski rad, preddiplomski, Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, Vukovar


Naslov
Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju
(Application of neurodevelopmental therapy for sensory and motor development problems)

Autori
Vitković, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru

Mjesto
Vukovar

Datum
4.11

Godina
2013

Stranica
31

Mentor
Šklempe Kokić, Iva

Ključne riječi
Neurorazvojna fizioterapija; Bobath; Vojta
(Neurodevelopmental physiotherapy; Bobath Vojta)

Sažetak
Neurorazvojna terapija je holistički pristup koji obuhvaća cijelu osobu, njezine senzomotorne i razvojne probleme, perceptivno-kognitivne poremećaje, emocionalne, socijalne i funkcionalne probleme svakodnevnog života. Neurorazvojna terapija započinje u senzomotornom razdoblju djeteta kako ga je opisao J. Piaget, odnosno u dobi od rođenja do druge godine života. Postoje razni pristupi, koncepti i metode koje se koriste u ranoj habilitaciji djece s neurorazvojnim odstupanjima, no najčešći i najprimjenjivaniji su Bobath koncept neurorazvojne terapije i terapija po Vojti. Za neurorizičnu djecu najvažnija je rana, kontinuirana i dovoljno duga terapija, koja mora biti timski organizirana i integrirana u svakodnevni život, uz edukaciju roditelja koji su uz dijete najvažniji članovi tima. Naučeni patološki uzorak pokreta vrlo je teško ispraviti, stoga je dijete i roditelje potrebno što ranije uključiti u ranu habilitaciju. Neurorazvojnu terapiju provodi neurorazvojni fizioterapeut, a cilj mu je postizanje što primjerenijeg tonusa mišića i stvaranje uvjeta za razvoj pravilnih obrazaca pokreta. Koji će se koncept, terapija ili pristup rane habilitacije koristiti ovisi o patologiji djeteta, o mogućnostima, te stavovima i izboru roditelja, ali bitno je napomenuti da je cilj svake spomenute razvojne terapije definiran poznavanjem normalnog razvoja djeteta i promatranjem funkcionalnih vještina, te da je potrebno razvijati vještine koje će djetetu omogućiti najbolju interakciju sa svijetom. S djetetom je potrebno početi raditi što ranije, jer rana intervencija i rano učenje mogu bitno olakšati djetetov rast, razvoj i život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA