Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju (CROSBI ID 384842)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Vitković, Maja Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju / Šklempe Kokić, Iva (mentor); Vukovar, Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru, . 2013

Podaci o odgovornosti

Vitković, Maja

Šklempe Kokić, Iva

hrvatski

Primjena neurorazvojne terapije kod odstupanja u senzomotoričkom razvoju

Neurorazvojna terapija je holistički pristup koji obuhvaća cijelu osobu, njezine senzomotorne i razvojne probleme, perceptivno-kognitivne poremećaje, emocionalne, socijalne i funkcionalne probleme svakodnevnog života. Neurorazvojna terapija započinje u senzomotornom razdoblju djeteta kako ga je opisao J. Piaget, odnosno u dobi od rođenja do druge godine života. Postoje razni pristupi, koncepti i metode koje se koriste u ranoj habilitaciji djece s neurorazvojnim odstupanjima, no najčešći i najprimjenjivaniji su Bobath koncept neurorazvojne terapije i terapija po Vojti. Za neurorizičnu djecu najvažnija je rana, kontinuirana i dovoljno duga terapija, koja mora biti timski organizirana i integrirana u svakodnevni život, uz edukaciju roditelja koji su uz dijete najvažniji članovi tima. Naučeni patološki uzorak pokreta vrlo je teško ispraviti, stoga je dijete i roditelje potrebno što ranije uključiti u ranu habilitaciju. Neurorazvojnu terapiju provodi neurorazvojni fizioterapeut, a cilj mu je postizanje što primjerenijeg tonusa mišića i stvaranje uvjeta za razvoj pravilnih obrazaca pokreta. Koji će se koncept, terapija ili pristup rane habilitacije koristiti ovisi o patologiji djeteta, o mogućnostima, te stavovima i izboru roditelja, ali bitno je napomenuti da je cilj svake spomenute razvojne terapije definiran poznavanjem normalnog razvoja djeteta i promatranjem funkcionalnih vještina, te da je potrebno razvijati vještine koje će djetetu omogućiti najbolju interakciju sa svijetom. S djetetom je potrebno početi raditi što ranije, jer rana intervencija i rano učenje mogu bitno olakšati djetetov rast, razvoj i život.

neurorazvojna fizioterapija; Bobath; Vojta

nije evidentirano

engleski

Application of neurodevelopmental therapy for sensory and motor development problems

nije evidentirano

neurodevelopmental physiotherapy; Bobath Vojta

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

04.11.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru

Vukovar

Povezanost rada




Kliničke medicinske znanosti