Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 684610

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?


Šućur, Zoran
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakulte, 2011. str. 209-228


Naslov
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?
(How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession?)

Autori
Šućur, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj

Urednik/ci
Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven

Izdavač
Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakulte

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
209-228

ISBN
978-953-6418-68-8

Ključne riječi
Socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilježja, Hrvatska.
(Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.)

Sažetak
Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je disciplinu karakteristična „potraga za identitetom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Kada su u pitanju mjere unaprjeđenja profesionalnog i društvenog statusa, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj (Zdravka Poldrugač, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Zoran Šućur, (180724)