Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? (CROSBI ID 50965)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Šućur, Zoran Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 209-228

Podaci o odgovornosti

Šućur, Zoran

hrvatski

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?

Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je disciplinu karakteristična „potraga za identitetom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Kada su u pitanju mjere unaprjeđenja profesionalnog i društvenog statusa, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.

socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilježja, Hrvatska.

nije evidentirano

engleski

How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession?

nije evidentirano

Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

209-228.

objavljeno

Podaci o knjizi

Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj

Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-6418-68-8

Povezanost rada

Pedagogija