Što su subliminalne poruke, njihova uporaba i istraživanje mišljenja studenata o njihovom utjecaju (CROSBI ID 384781)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Bubanj, Marin
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Što su subliminalne poruke, njihova uporaba i istraživanje mišljenja studenata o njihovom utjecaju
Subliminalna poruka je poruka ispod granica ljudske percepcije, tako da ju oko ili razum ne mogu svjesno registrirati. Predstavlja signale ili poruke najčešće umetnute u drugi objekt s ciljem zaobilaženja normalnih granica opažanja. Obilježja subliminalnih poruka otvaraju velike mogućnosti da im potrošači budu izloženi i onda kada to ne žele. Njihovo korištenje u marketinškoj komunikaciji otvara brojna i ozbiljna etička pitanja. Smije li se potrošače izlagati porukama kada ih nisu svjesni i kakav utjecaj one imaju na svijest potrošača, samo su neka od njih. U završnom radu je definiran pojam subliminalne poruke, sažeto prikazan povijesni razvoj, analizirane su potencijalne koristi i etičnost subliminalnih poruka. Opisana je primjena subliminalnih poruka u televizijskom, radio i print oglašavanju te filmovima. Potrošači se protive zadiranju u njihovu privatnost i smatraju subliminalne poruke neetičnim te gaje negativne osjećaje prema oglašivačima koji ih koriste. Te tvrdnje potvrđuju i rezultati primarnog istraživanja provedenog za potrebe izrade završnog rada, na prigodnom uzorku studentske populacije (n=206), a prema kojima 66, 67% ispitanika negativno percipira oglašivače koji koriste subliminalne poruke, te 78% ispitanika ne podržava korištenje subliminalnih poruka u marketinškoj komunikaciji.
subliminalne poruke; studentska populacija
nije evidentirano
engleski
What are subliminal messages, their usage and research of students' opinions about their impact
nije evidentirano
subliminal messages; student population
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
24.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb