Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra (CROSBI ID 202970)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stošić, Jasmina Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 115-129

Podaci o odgovornosti

Stošić, Jasmina

hrvatski

Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra

Ciljevi ovog istraživanja bili su analizirati spontanu komunikaciju djece s poremećajem iz autističnog spektra (AS) uključene u redovni i one uključene u posebni predškolski program te utvrditi njenu učinkovitost. Uzorak sudionika činilo je 33 djece s poremećajima iz AS u dobi od 4 do 6, 9 godina. Podaci su prikupljeni korištenjem opservacije u prirodnom kontekstu bez sudjelovanja opažača uz korištenje video snimke. Video snimke su kodirane i analizirane korištenjem modela kontinuuma (Carter i Hotchkiss, 2003). varijabla učinkovitost komunikacije operacionalizirana je obzirom na ishode odnosno posljedice komunikacije. rezultati su pokazali da se komunikacijska spontanost djece uključene u redovni i one uključene u posebni program značajno ne razlikuje. Dodatna analiza tog rezultata pokazala je da se vrsta i učestalost korištenih poticaja za komunikaciju značajno ne razlikuje među djecom uključenom u ta dva programa. Učinkovitost komunikacije djece u redovnom programu veća je od učinkovitosti komunikacije djece u posebnom programu, no u oba programa učinkovitost je veća kad je spontanost komunikacije nižeg stupnja odnosno kad je za komunikacijski čin potrebna veća podrška. Rezultati ukazuju na nedovoljno poticanje komunikacijske spontanosti u okviru predškolskih programa u koje su uključena djeca s poremećajima iz autističnog spektra.

spontana komunikacija; model kontinuuma; poremećaji iz autističnog spektra

nije evidentirano

engleski

Spontaneous communication and its effectiveness in children with autism spectrum disorders

nije evidentirano

spontaneous communication; continuum model; autism spectrum disorders

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

2013.

115-129

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost