Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra (CROSBI ID 202970)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stošić, Jasmina
hrvatski
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra
Ciljevi ovog istraživanja bili su analizirati spontanu komunikaciju djece s poremećajem iz autističnog spektra (AS) uključene u redovni i one uključene u posebni predškolski program te utvrditi njenu učinkovitost. Uzorak sudionika činilo je 33 djece s poremećajima iz AS u dobi od 4 do 6, 9 godina. Podaci su prikupljeni korištenjem opservacije u prirodnom kontekstu bez sudjelovanja opažača uz korištenje video snimke. Video snimke su kodirane i analizirane korištenjem modela kontinuuma (Carter i Hotchkiss, 2003). varijabla učinkovitost komunikacije operacionalizirana je obzirom na ishode odnosno posljedice komunikacije. rezultati su pokazali da se komunikacijska spontanost djece uključene u redovni i one uključene u posebni program značajno ne razlikuje. Dodatna analiza tog rezultata pokazala je da se vrsta i učestalost korištenih poticaja za komunikaciju značajno ne razlikuje među djecom uključenom u ta dva programa. Učinkovitost komunikacije djece u redovnom programu veća je od učinkovitosti komunikacije djece u posebnom programu, no u oba programa učinkovitost je veća kad je spontanost komunikacije nižeg stupnja odnosno kad je za komunikacijski čin potrebna veća podrška. Rezultati ukazuju na nedovoljno poticanje komunikacijske spontanosti u okviru predškolskih programa u koje su uključena djeca s poremećajima iz autističnog spektra.
spontana komunikacija; model kontinuuma; poremećaji iz autističnog spektra
nije evidentirano
engleski
Spontaneous communication and its effectiveness in children with autism spectrum disorders
nije evidentirano
spontaneous communication; continuum model; autism spectrum disorders
nije evidentirano