Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 68278

Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj


Anić, Ivan Damir
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj, 2000. (znanstveni rad).


CROSBI ID: 68278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
(Strategy of Development of Commerce Sector in the Republic of Croatia)

Autori
Anić, Ivan Damir

Izvornik
Projekt Strategija razvoja gospodarstva Republike Hrvatske - Hrvatska u 21. stoljeću, EIZ

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, znanstveni rad

Godina
2000

Ključne riječi
internacionalizacija europske maloprodaje; konkurentnost hrvatske maloprodaje; promjene u hrvatskoj trgovini; trgovinska politika; mjere trgovinske politike
(Internationalization of European commerce; competitiveness of Croatian commerce; changes in Croatian commerce; trade policy; measurements of trade policy)

Sažetak
U usporedbi s trgovinom u razvijenim zemljama EU, hrvatska trgovina je nerazvijena, usitnjena, neorganizirana i opterećena s mnoštvom problema koji umanjuju njezin razvojni potencijal i usporavaju gospodarski rast i razvoj. Postojeći problemi hrvatske trgovine mogli bi se, s obzirom na postojeću nekonkurentnost, multiplicirati u budućnosti u uvjetima pojačane globalizacije, integracije i internacionalizacije stranih trgovačkih sustava. Očekuju se izrazito dinamičke promjene u okruženju, a time i nužnost strukturalnog prilagođavanja trgovine. U tome pogledu ističe se važnost uvođenja trgovinske politike po uzoru na zemlje EU, s uvažavanjem hrvatskih specifičnosti. Temeljno strateško opredjeljenje trgovinske politike je dostići razvijenost trgovine koja će se učinkovito uključiti u cjelinu reprodukcijskog procesa i doprinijeti gospodarskom rastu i razvoju. Strateška opredjeljenja usmjeravaju se na značajnije uključivanje trgovinske politike u skup gospodarstvenih politika i pritom ističe važnost razvojne komponente, tj. stvaranje razvojno poticajnog okruženja s osobitim naglaskom na izvoz. Normativno provediva primjena etičkih pravila i normi ponašanja s podizanjem razine znanja u trgovini drži se preduvjetom harmonizacije zakonskih okvira s međunarodnim okruženjem, a izgradnja odgovarajućeg informacijskog sustava i aktivno uključivanje u informatičko doba za trgovinu se drži od osobite važnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
00020105

Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan-Damir Anić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Anić, Ivan Damir
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj, 2000. (znanstveni rad).
Anić, I. (2000) Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj. Projekt Strategija razvoja gospodarstva Republike Hrvatske - Hrvatska u 21. stoljeću, EIZ. Znanstveni rad.
@unknown{unknown, author = {Ani\'{c}, Ivan Damir}, year = {2000}, keywords = {internacionalizacija europske maloprodaje, konkurentnost hrvatske maloprodaje, promjene u hrvatskoj trgovini, trgovinska politika, mjere trgovinske politike}, title = {Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj}, keyword = {internacionalizacija europske maloprodaje, konkurentnost hrvatske maloprodaje, promjene u hrvatskoj trgovini, trgovinska politika, mjere trgovinske politike} }
@unknown{unknown, author = {Ani\'{c}, Ivan Damir}, year = {2000}, keywords = {Internationalization of European commerce, competitiveness of Croatian commerce, changes in Croatian commerce, trade policy, measurements of trade policy}, title = {Strategy of Development of Commerce Sector in the Republic of Croatia}, keyword = {Internationalization of European commerce, competitiveness of Croatian commerce, changes in Croatian commerce, trade policy, measurements of trade policy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font