Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 682315

OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost


Vican, Dijana; Karamatić Brčić, Matilda
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30 (2); 48-66 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 682315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost
(EDUCATIONAL INCLUSION IN THE CONTEXT OF THE WORLD AND NATIONAL EDUCATION POLICY – referring to Croatian educational reality)

Autori
Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LIX (2013), 30 (2); 48-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
obrazovna inkluzija ; integracija djece i učenika s posebnim potrebama ; školska kultura ; inkluzivno obrazovanje
(educational inclusion ; integration of children and students with special needs ; school culture ; inclusive education)

Sažetak
Ishodište inkluzivnog obrazovanja nalazi se u vrijednosti prava čovjeka na obrazovanje te jednakosti i pravednosti kao društveno-kulturnim vrijednostima i temeljnim pretpostavkama društvene inkluzije. Te su vrijednosti smjernice za promjene obrazovnih sustava glede uključenosti svakog djeteta u formalni i redoviti sustav obrazovanja, odnosno primjenu obrazovne inkluzije. U radu se razmatra obrazovna inkluzija u kontekstu svjetskih obrazovnih politika te kao poseban zahtjev, cilj i načelo obrazovnih sustava europskih zemalja. U radu se prikazuje razlika i odnos između obrazovne inkluzije i integracije djece i učenika s teškoćama u razvoju, odnosno djece i učenika s posebnim potrebama. Provedba obrazovne inkluzije čini sastavni dio demokratizacije obrazovanja u cilju omogućavanja jednakog pristupa odgoju i obrazovanju svima, bez obzira na različitosti. Provedba donosi probleme s kojima se suočavaju odgojno-obrazovni sustavi i školska praksa. U radu se interpretiraju problemi obrazovne inkluzije s gledišta obrazovne politike i obrazovne prakse u Republici Hrvatskoj. Zaključna razmatranja odnose se na praktične implikacije uvođenja inkluzivnog obrazovanja, i to promjene cjelovite školske kulture na razini formalnog obrazovanja, potrebe jačeg senzibiliteta spram svake osobe koju odlikuje različitost od drugoga, te promjena stavova svih u okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Citiraj ovu publikaciju

Vican, Dijana; Karamatić Brčić, Matilda
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30 (2); 48-66 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vican, D. & Karamatić Brčić, M. (2013) OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (30 (2)), 48-66.
@article{article, year = {2013}, pages = {48-66}, keywords = {educational inclusion, integration of children and students with special needs, school culture, inclusive education}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LIX}, number = {30 (2)}, issn = {0044-4855}, title = {EDUCATIONAL INCLUSION IN THE CONTEXT OF THE WORLD AND NATIONAL EDUCATION POLICY – referring to Croatian educational reality}, keyword = {educational inclusion, integration of children and students with special needs, school culture, inclusive education} }