Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 682299

Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika


Vican, Dijana
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika // Život i škola, 59 (2013), 30; 17-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 682299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika
(Pupils' perceptions of the inclusive culture in Croatian elementary schools)

Autori
Vican, Dijana

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 59 (2013), 30; 17-37

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzija ; ekskluzija ; obrazovna inkluzija ; inkluzivna kultura škole ; učenička percepcija inkluzivnosti
(inclusion ; exclusion ; educational inclusion ; inclusive school culture ; pupils' perception of inclusiveness)

Sažetak
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu. Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu. Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vican, Dijana
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika // Život i škola, 59 (2013), 30; 17-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vican, D. (2013) Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika. Život i škola, 59 (30), 17-37.
@article{article, author = {Vican, D.}, year = {2013}, pages = {17-37}, keywords = {inclusion, exclusion, educational inclusion, inclusive school culture, pupils' perception of inclusiveness}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {59}, number = {30}, issn = {0044-4855}, title = {Pupils' perceptions of the inclusive culture in Croatian elementary schools}, keyword = {inclusion, exclusion, educational inclusion, inclusive school culture, pupils' perception of inclusiveness} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EBSCO Publishing
  • Editoral Department
  • Education Research Complete
  • Emerald Management Reviews database
  • HRČAK
  • MLA International Bibliography
  • Ulrich Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font