Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Quality of Teachers Education in Croatia (CROSBI ID 607709)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva Quality of Teachers Education in Croatia // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 37-38

Podaci o odgovornosti

Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva

engleski

Quality of Teachers Education in Croatia

Zahtjevi za razvijanjem kvalitete i europske dimenzije obrazovanja nastavnika značajno su zastupljeni u recentnim političkim, znanstvenim i stručnim raspravama relevantnih institucija zainteresiranih za kreiranje europskih, ali i nacionalnih obrazovnih politika. Svi se slažu da se nastavnička profesija u suvremenom društvu mijenja i postaje sve složenija, a okruženje u kojem rade nastavnici postaje sve zahtjevnije. U tom kontekstu, očekivano veći zahtjeviza kvalitetom postavljaju se i pred visokoškolske institucije koje provode (inicijalno) obrazovanje nastavnika. Jedan od indikatora kvalitete obrazovanja nastavnika odnosi se na iznalaženje učinkovitog modela partnerstva između sveučilišta, škola, kreatora obrazovnih politika i drugih dionika u stvaranju optimalnog modela osiguranja kvalitete obrazovanja nastavnika. U europskim policy dokumentima objašnjava se vizija europske nastavničke profesije, u kojoj je utemeljenost na partnerstvu naglašena kao jedna od njezinih glavnih karakteristika, pa se većina policy preporuka o poboljšavanju kvalitete obrazovanja nastavnika i odnosi na jačanje navedene karakteristike. Svrha ovog rada je ispitati u kojoj mjeri i na koji način različiti dionici zainteresirani i odgovorni za obrazovanje nastavnika surađuju u tom procesu, s osobitim naglaskom na proces definiranja, stjecanja i procjene važnosti nastavničkih kompetencija, stvaranje okruženja u kojem se odvija obrazovanje nastavnika te osnaživanje uloge nastavnika i nastavničke profesije u društvu. Planira se provedba kvalitativnih intervjua s fokus grupama sveučilišnih nastavnika koji sudjeluju u obrazovanju nastavnika, grupama studenata koji se pripremaju za nastavničku profesiju te grupama nastavnika iz osnovnih i srednjih škola. Prikupljeni podaci koristit će se za izradu revidiranog popisa nastavničkih kompetencija, procjenjivanje kvalitete okruženja u kojem se odvija obrazovanje nastavnika i otkrivanje izazova s kojima se suočava nastavnička profesija u društvu. Prateći i uvažavajući promjene i izazove s kojima se suočavaju nastavnici i nastavnička profesija u kontekstu djelovanja globalnih obrazovnih politika, interpretirat će se uloge različitih dionika u poboljšavanju kvalitete obrazovanja nastavnika.

teachers education; quality; teachers; partnership

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-38.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

1. Dani obrazovnih znanosti

predavanje

25.10.2012-26.10.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano