Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 682293

Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi


Vican, Dijana
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi // Acta Iadertina, 9/12 (2013), 1; 61-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 682293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi
(Teacher’s Self-Assessment of Entrepreneurial Drive – Contribution to Creating Entrepreneurial Culture in Primary School)

Autori
Vican, Dijana

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 9/12 (2013), 1; 61-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poduzetnička kultura ; poduzetničko obrazovanje ; poduzetnički poriv nastavnika ; poduzetništvo
(entrepreneurial culture ; education for entrepreneurship ; teacher’s entrepreneurial drive ; entrepreneurship .)

Sažetak
Stvaranje poduzetničke kulture u društvu povezano je s poduzetništvom u odgoju i obrazovanju, odnosno osposobljenosti, obrazovanosti, mogućnostima i želji neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada - odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - da djeluju poduzetno, proaktivno, inovativno, da teže samopoštovanju i uspjehu. U radu se analiziraju i razmatraju rezultati istraživanja poduzetničkog poriva nastavnika u osnovnoj školi, u kontekstu doprinosa stvaranju poduzetničke kulture. Istraživanje je provedeno na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je otkriti i razmotriti dimenzije poduzetničkog poriva nastavnika, koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skalu s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala. Rezultati su obrađeni postupcima deskriptivne statistike, a interpretirani aritmetičkom sredinom, standardnom devijacijom i frekvencijom čestica u upitniku o poduzetničkom porivu. Osnovnoškolski nastavnici, prema rezultatima ovog istraživanja, iskazuju visok stupanj samoprocjene dimenzija poduzetničkog poriva u nastavnom, školskom, izvannastavnom i izvanškolskom radu ; najviši stupanj prema proaktivnosti i inovativnosti, te usmjerenosti prema postignuću, zatim prema samopoštovanju. Osnovnoškolski nastavnici pokazuju opće odlike za ostvarenje poduzetničke kulture u školi i primjenu poduzetničke pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vican, Dijana
Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi // Acta Iadertina, 9/12 (2013), 1; 61-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vican, D. (2013) Samoprocjena nastavnika o poduzetničkom porivu – doprinos stvaranju poduzetničke kulture u osnovnoj školi. Acta Iadertina, 9/12 (1), 61-78.
@article{article, author = {Vican, D.}, year = {2013}, pages = {61-78}, keywords = {entrepreneurial culture, education for entrepreneurship, teacher’s entrepreneurial drive, entrepreneurship .}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {9/12}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Teacher’s Self-Assessment of Entrepreneurial Drive – Contribution to Creating Entrepreneurial Culture in Primary School}, keyword = {entrepreneurial culture, education for entrepreneurship, teacher’s entrepreneurial drive, entrepreneurship .} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • CSA - Sociological abstracts, San Diego, USA, CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts, San Diego, USA, EBSCO's SocINDEX, Ipswich, USA