Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 682045

Veza intrauterinog zastoja rasta i postnatalnog porasta opsega glave s jezičnim razumijevanjem u djece predškolske dobi


Kolundžić, Zdravko; Šimić Klarić, Andrea; Tesari Crnković, Helena; Drkulec, Vlado; Tomić Rajić, Marijana; Banožić, Ljerka; Mejaški Bošnjak, Vlatka
Veza intrauterinog zastoja rasta i postnatalnog porasta opsega glave s jezičnim razumijevanjem u djece predškolske dobi // Paediatria Croatica, Vol. 56, Suppl 2, 2012.
Pula, Hrvatska, 2012. str. 121-121 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Veza intrauterinog zastoja rasta i postnatalnog porasta opsega glave s jezičnim razumijevanjem u djece predškolske dobi
(Relation of intrauterine growth retardation and postnatal increase in head circumference with language comprehension in preschool children)

Autori
Kolundžić, Zdravko ; Šimić Klarić, Andrea ; Tesari Crnković, Helena ; Drkulec, Vlado ; Tomić Rajić, Marijana ; Banožić, Ljerka ; Mejaški Bošnjak, Vlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Paediatria Croatica, Vol. 56, Suppl 2, 2012. / - , 2012, 121-121

Skup
X. Kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva, 18.-21. listopada 2012. u Puli

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18-21.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Intrauterini zastoj rasta ; opseg glave ; jezično razumijevanje ; djeca
(Intrauterine growth retardation ; head circumference ; language comprehension ; children)

Sažetak
Prema rezultatima dosadaš njih istraživanja posljedice intrauterinog zastoja rasta (IUGR) mogu se očitovati značajnim odstupanjem, kao npr. cerebralnom paralizom, ali mnogo češće je riječ o manjim, suptilnijim odstupanjima koja je moguće otkriti tek u vrijeme povećanih zahtjeva prema djetetu. Najčešće je to predškolsko razdoblje u kojemu se očekuje da dijete usvoji mnoga metajezična i jezična znanja te predvještine čitanja i pisanja. Ovo je važno stoga što porastom uloge jezika i jezičnih djelatnosti, posebno kroz čitanje i pisanje, same teškoće postaju veće i lakše prepoznatljive, a mogu u značajnoj mjeri utjecati na akademski uspjeh, pogotovu ako se ne intervenira navrijeme. Cilj istraživanja je utvrditi razlike u razini jezičnog razumijevanja izme|u skupina djece ro|ene nakon asimetričnog IUGR-a (50) i kontrolnih ispitanika (50) i korelaciju postnatalnog porasta opsega glave s razumijevanjem. Jezično razumijevanje je ispitano razvojnim ljestvicama Reynell (ljestvica razumijevanja). Nakon statističke obrade dobiveni rezultati potvr|uju postojanje statistički značajne razlike izme|u dviju skupina ispitanika u smislu slabijeg razumijevanja djece ro|ene nakon IUGR-a (p<0, 001) u odnosu na kontrolne ispitanike. Analiza provedena na poduzorku djece s IUGR-om uputila je na postojanje statistički značajnog koeficijenta korelacije s porastom opsega glave i razumijevanjem jezika (r=0, 28 ; P=0, 047). Dobiveni rezultati potvr|uju potrebu sustavnog logopedskog i neuropedijatrijskog praćenja djece ro|ene nakon IUGR-a radi pravodobnog otkrivanja jezičnih teškoća i ciljanog tretmana, kako bi se izbjegle teže posljedice neregularnosti u ovoj dječjoj populaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
072-1081870-0025 - Neurorazvojni ishod djece s intrauterinim zastojem rasta i/ili hipoksijom (Vlatka Mejaški-Bošnjak, )

Ustanove
Klinika za dječje bolesti Medicinskog fakulteta,
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Opća županijska bolnica Požega

Časopis indeksira:


  • Scopus