Ekonomika identiteta i prostorni identitet (CROSBI ID 50797)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavlinović, Slađana
hrvatski
Ekonomika identiteta i prostorni identitet
Prilagođavamo i koristimo alate ekonomike identiteta kako bi objasnili formiranje prostornog identiteta pojedinca. Proučavamo vezu između identiteta i stanja prostora primjenjujući evolucijsku teoriju igara te tretirajući prostor kao javno dobro. Pretpostavljamo da pojedinac ima mogućnost izbora između dva tipa identiteta: jednoga koji uključuje vezanost za određeni prostor, te drugoga koji ne uključuje takvu povezanost. Vezanost za prostor se manifestira u funkciji korisnosti, tako da stanje prostora utječe na korisnost pojedinca čiji tip identiteta uključuje vezanost prostor. Nadalje, pretpostavljamo da tip identiteta koji uključuje prostor nalaže ulaganje napora u poboljšanje tog prostora i okoliša, te kažnjavanje onih koji ne čine isto. Primijenivši dinamiku replikatora nalazimo dva evolucijski stabilna stanja, jedno gdje se populacija agenata koji su vezani za prostor, i drugo gdje se nitko u populaciji ne identificira s prostorom.
ekonomika identiteta, vezanost za mjesto, javno dobro, evolucijska teorija igara, dinamika replikatora
nije evidentirano
engleski
Identity Economics and Place Identity
nije evidentirano
identity economics, place attachment, public goods, evolutionary game theory, replicator dynamics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-24.
objavljeno
Podaci o knjizi
Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt
Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
2012.
978-953-281-046-2