Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA (CROSBI ID 384459)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kovač, Marijana RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA / Zarevski, Predrag (mentor); Zagreb, Hrvatska, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Kovač, Marijana

Zarevski, Predrag

hrvatski

RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA

Temeljni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u općoj informiranosti u funkciji spola. U istraživanju je sudjelovalo 817 ispitanika trećeg i četvrtog razreda srednjih škola na prostoru Republike Hrvatske. Srednje škole su se podijelile na gimnazijsko i strukovno usmjerenje, a mjesta na veći grad (Zagreb) i manje gradove (Pula, Poreč, Pakrac, Bjelovar). Uzorak je sačinjavalo 362 muških, i 455 ženskih sudionika. Korištena je nova verzija testa opće informiranosti TOI koji je sastavljen od 110 čestica iz različitih područja informiranosti. Cronbachov koeficijent ukazuje na vrlo visoku pouzdanost testa (α= 0, 88), za muške sudionike on iznosi α= 0.89, a za ženske je α= 0.85. Sukladno dosadašnjim istraživanjima, rezultati ovog istraživanja pokazali su bolji uspjeh muških sudionika u ukupnom rezultatu na testu TOI u odnosu na ženske sudionike. Također, dobivena je i statistički značajna razlika uspjeha u većem broju kategorija u korist muškaraca. Učenici srednjih škola u gradu Zagrebu su postigli bolje rezultate na testu od učenika srednjih škola iz ostalih gradova ; dok su učenici gimnazijskog usmjerenja bili uspješniji u postignuću na testu od učenika strukovnih škola. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazali su da je najjača determinanta opće informiranosti tip škole, zatim mjesto školovanja, a najslabiji prediktor je spol. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 30.6% varijance kriterija.

opća informiranost; učenici srednjih škola; spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Gender differences in general knowledge

nije evidentirano

general information; high-school students; gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

06.11.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija