Potreba za približavanjem uporabne i fer tržišne vrijednosti poduzeća u suvremenom pristupu vrednovanju poduzeća (CROSBI ID 202716)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Brlečić Valčić, Sonja ; Crnković-Stumpf, Branka
hrvatski
Potreba za približavanjem uporabne i fer tržišne vrijednosti poduzeća u suvremenom pristupu vrednovanju poduzeća
Procjena vrijednosti poduzeća s namjerom nastavka poslovanja okosnica je i najvažniji dio u kontekstu kupoprodaje poduzeća ili strategije upravljanja na način da se maksimizira njegova vrijednost. U kompleksnom procesu vrednovanja najvažnija je informacija koja se samom procjenom dobiva. Iako cijena određenog poduzeća kod kupoprodaje često ovisi o psihološkim faktorima investitora, a nerijetko se određuje i prije samog vrednovanja, informacija o uporabnoj vrijednosti poduzeća i vrijednosti koja se za poduzeće može postići na tržištu na dan vrednovanja vrlo je bitna kako za investitora, tako i za prodavatelja. Do danas je razvijeno mnoštvo ekonomskih modela za procjenu vrijednosti poduzeća, međutim, kompleksnost problema kreiranja kvantitativnog modela koji će moći obuhvatiti sve parametre koji utječu na stvaranje i akumuliranje vrijednosti, kao i onih koji određuju njegovu konačnu cijenu na tržištu konstantno se istražuje. U radu se tako definira važnost približavanja uporabne i fer tržišne vrijednosti poduzeća te u skladu s time i suvremeniji pristup samom vrednovanju
uporabna vrijednost poduzeća ; fer tržišna vrijednost poduzeća ; procjena vrijednosti poduzeća ; suvremeni pristup vrednovanju poduzeća
nije evidentirano
engleski
The need for approaching the value in use and fair market value within a modern concept of business valuation process
nije evidentirano
value in use ; fair market value ; business valuation ; a modern approach to business valuation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22 (2)
2013.
379-396
objavljeno
1330-1039
1848-963X
Povezanost rada
Ekonomija