Utjecaj verbotonalne rehablitacije na elektrocefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja (CROSBI ID 384450)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Živković, Anja
Runjić, Nađa
hrvatski
Utjecaj verbotonalne rehablitacije na elektrocefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja
Disleksija je poremećaj usvajanja čitanja i pisanja praćen teškoćama u jezičnom i pojmovnom razvoju koji obuhvaća oko 10% populacije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj verbotonalne rehabilitacije na elektroencefalogram kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja. Rezultati pokazuju da se nezreli EEG može naći i kod djece s blažim (22%) i kod djece s težim oštećenjima govora (78%). Djeca s promijenjenim EEG-om i značajnim teškoćama u razvoju ćitanja i pisanja u najvećem postotku (30%) pokazuju nezrelost u temporo-okcipatalnom području. Djeca s blažim poremećajima govora ne pokazuju osobite karakteristične nezrelosti elektroencefalograma i karakteristična područja usporavanja vala. Kod 84% ispitanika s s promijenjenim EEG-om uočena je nezrela vizuomotorna funkcija. Rehabilitacija pospješuje sazrijevanje EEG-a i kod djece s lakšim (72, 42%) i kod djece s težim poremećajima govora (38, 46%). Sazrijevanje je vidljivo u većem postotku kod djece s blažim teškoćama čitanja i pisanja. Elektroecefalogram je koristan u topodijagnostičkom praćenju rehabilitacije kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja.
verbotonalna rehabilitacija; elektroencefalogram; razvojne teškopće čitanja i pisanja
nije evidentirano
engleski
Influence of verbotonal rehablitation on electrophalogram in children with developmental reading and writing disorders
nije evidentirano
Verbotonal rehabilitation; electroencefalogram; children; reading and writing disorders
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
21.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb