Otvorenost za iskustva i glazbene preferencije (CROSBI ID 384436)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Štoković, Ana
Butković, Ana
hrvatski
Otvorenost za iskustva i glazbene preferencije
Rentfrow i Gosling (2003) su među prvima istraživali važnost glazbe, strukturu glazbenih preferencija i njihove povezanosti sa ličnosti. Rezultati njihovog istraživanja pokazali su da ljudi smatraju glazbu važnim dijelom života i da ona kotira kao najvažnija i najinformativnija o njima samima i drugima. Zweigenhaft (2008) je učinio korak dalje i ispitao finije razlike u ličnosti i njihove povezanosti sa glazbenim preferencijama na način da je radio analizu na razini faceta i glazbenih stilova. U našem smo istraživanju nastojali proširiti njihov rad, te ispitati povezanost otvorenosti za iskustva i njezinih šest faceta sa preferencijama glazbenih dimenzija i stilova. U istraživanju je sudjelovalo 341 ispitanika koji su ispunili Upitnik ličnosti IPIP 300 i Upitnik glazbenih preferencija. Kako bi ispitali glazbene preferencije prvo smo ustanoviti strukturu u podlozi glazbenih preferencija. Uz pomoć faktorske analize ustanovili smo tri međunarodne (refleksivna, intenzivna i ritmična) i tri regionalne (refleksivna, alternativna i konvencionalna) dimenzije. Pronašli smo pozitivnu povezanost otvorenosti sa međunarodnom refleksivnom i intenzivnom glazbom, te negativnu povezanost sa regionalnom konvencionalnom glazbom. Također smo pronašli negativnu vezu otvorenosti sa ritmičnom glazbom na uzorku žena. Na razini faceta i glazbenih stilova, dobili smo finiji uvid u glazbene preferencije otvorenih ljudi.
glazba; otvorenost; facete; glazbene preferencije; glazbeni stilovi
nije evidentirano
engleski
Openness to experience and musical preferences
nije evidentirano
music; openness; facets; musical preferences; musical genres
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
09.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb