Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija (CROSBI ID 607555)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lenček, Mirjana Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija. 2013

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana

hrvatski

Učenje stranog jezika - čitanje, pisanje, disleksija

Vrijednost dobrog ovladavanja jezikom neosporna je za akademsko napredovanje. U onim zemljama čije materinske jezike možemo nazvati „malim“ (jer njime govori relativno mali ukupan broj stanovnika, a u koje možemo svrstati i hrvatski) jezična kompetencija, ali i stupanj ovladanosti jednim ili više stranih jezika, značajno mogu utjecati ne samo na akademsku razinu već i na tzv. opća životna postignuća. S obzirom na ovakvu važnost jezika i činjenicu da je disleksija jezično uvjetovana specifična teškoća učenja koju obilježavaju teškoće u čitanju i pisanju (ali i u nekim drugim vještinama), nerijetko se postavljaju pitanja odnosa disleksije i učenja stranog jezika. Važnost ove teme promatra se ne samo s obzirom na osobitosti jezika već i u razmjerima teorijskih značajki i veza materinskog kao prvog i jezika koji se uči kao strani. Znanstvena istraživanja potvrdila su da djeca i odrasle osobe s disleksijom imaju značajnih teškoća u usvajanju drugoga jezika (Knudsen, 2012 ; Crombie, 2000 ; Kaldonek, 2013) što je povezano s problemima tzv. nedostatne fonološke obrade, manjim opsegom radnog pamćenja, lošim slušnim razlikovanjem, manjkavim sintaktičkim znanjima i lošim auditivnim sekvencioniranjem. Temeljem ovakvih podataka i praktičnih iskustava u radu s djecom s disleksijom, uvažavajući spoznaje i metodiku poučavanja stranoga jezika, nastojat će se dati teorijski i praktični prikaz disleksije s perspektive učenja stranoga jezika, obilježja teškoća koje se mogu očekivati kod učenika s disleksijom u nastavi stranoga jezika i strategije poučavanja djece s disleksijom temeljene na multisenzoričkom pristupu i uvažavanju stilova učenja djece s disleksijom.

čitanje; pisanje; disleksija

nije evidentirano

engleski

Second language learning - reading, writing, dyslexia

nije evidentirano

reading; writing; dyslexia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XXI. Internationale Tagung des Kroatischen Deutschlehrerverbands. THEMA: Einzel- und Gruppenförderung im DaF-Unterricht Möglichkeiten und Herausforderungen für Lehrende - Bedürfnisse und Potenziale der Lernenden.

ostalo

11.10.2013-13.10.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija