Istraživačka nastava kemije u izvannastavnoj aktivnosti četvrtog razreda osnovne škole (CROSBI ID 384348)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Canjek-Androić, Sanja
Vijtiuk, Nada
hrvatski
Istraživačka nastava kemije u izvannastavnoj aktivnosti četvrtog razreda osnovne škole
Ovim se radom pokušao predložiti drugačiji pristup izvannastavnoj aktivnosti prirodoslovnog područja u četvrtom razredu osnovne škole. Važan aspekt pristupa izvođenju nastave ogledao se u primjeni istraživačke nastave i pokusa provedenih kroz grupni rad učenika usustavljen i vođen problematikom nastavne teme. Temeljna zadaća rada bilo je osigurati motivacijski obogaćenu sredinu u cilju ranog familijariziranja s elementarnim pojmovima kemijske pismenosti. Kako su ključni kemijski pojmovi u radu (kiseline, lužine, otopine, ugljični dioksid) u svakodnevnoj uporabi smatrali smo kako je učenike četvrtog razreda važno i dobro upoznati s njima. Pokazalo se kako su istraživačka nastava i pokusi kod učenika probudili veliko zanimanje i zadovoljstvo što nam je i bio osnovni cilj. Analiza zadataka objektivnog tipa ukazuje na veću uspješnost rješavanja onih pitanja koja su bila povezana s pokusima u kojima su učenici promjene uočavali osjetilima (vidom i njuhom). Postignuće istraživanja najjednostavnije se dade ilustrirati riječima jednog od učenika koji je sudjelovao u aktivnostima: „Hoćemo li u petom razredu bar imati fiziku ako već nema kemije do sedmog razreda“.
izvannastavna aktivnost; kemijski pojmovi; istraživačka nastava; pokusi; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Research-based learning of chemistry in extracurricular activities in the fourth class of primary school
nije evidentirano
extracurricular activities; chemistry concepts; research based learning; experiments; elementary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
90
07.12.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb