(Ne)obrazovni i (ne)odgojni ishodi obrazovanja (CROSBI ID 607252)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija ; Klapan, Anita
hrvatski
(Ne)obrazovni i (ne)odgojni ishodi obrazovanja
U radu se analiziraju suvremene koncepcije znanja i obrazovanja temeljene na neoliberalističkoj i neokonzervativističkoj paradigmi. Neoliberalistička i neokonzervativistička koncepcija znanje pretvaraju u robu, a učinkovitost škola isključivo se ogleda u ranglistama i nesmislenim zahtjevima koji su usmjereni na stvaranje „elitnih“ obrazovnih institucija i centara izvrsnosti. Obrazovni standardi, PISA projekt i drugi slični projekti bez kontekstualizacije potiču „poučavanje i učenje za test“ pri čemu se ishodi učenja uzimaju kao jedini ozbiljni indikator obrazovanosti učenika i stanja odgojno-obrazovnog sustava u cjelini. Utjecaj takvih projekata i koncepata obrazovanja očituje se u zanemarivanju onih dimenzija znanja koje nisu u fokusu mjerenja i koja se ne mogu pretvoriti u robu, a to su odgojne vrijednosti poput nenasilja, tolerantnosti prema različitosti(ma), solidarnosti i niz drugih humanih pojavnosti potrebnih u suvremenom svijetu.
neoliberalizam ; neokonzervativizam ; komodifikacija ; komercijalizacija ; rangiranje ; standardizacija ; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
(Non)educational outcomes of education
nije evidentirano
neoliberalism ; neoconservatism ; commodification ; commercialization ; ranking ; standardization ; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
419-429.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija, obrazovanje i nastava (svezak 1.)
Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
978-9958-16-023-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096