Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj za nenasilje (CROSBI ID 384203)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavošević, Barbara Odgoj za nenasilje / Bognar, Branko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2013

Podaci o odgovornosti

Pavošević, Barbara

Bognar, Branko

hrvatski

Odgoj za nenasilje

Ovaj rad daje uvid u problematiku nasilnog odnosno nenasilnog ponašanja među djecom osnovnoškolske dobi. U teorijskom dijelu predstavljene su definicije nasilja, odnosno nenasilja. S obzirom da se u radu analizira školsko nasilje, cilj je utvrditi karakteristike osoba koje vrše nasilje (nasilnika), osoba koje nasilje doživljavaju (žrtvi) te pokazati kako su promatrači nasilja također važni čimbenici nasilja. Razmotrene su karakteristike odgoja kao važnog čimbenika za razvoj ljudske jedinke te su prikazani programi odgoja za nenasilje i suradnju. Glavni naglasak stavljen je na akcijsko istraživanje koje je provedeno u trećem razredu osnovne škole. Kroz osam pedagoških radionica cilj je bio učenike educirati o tome što je nasilje, ukazati na posljedice nasilnog ponašanja te pokazati učenicima različite načine reagiranja u pojedinim konfliktnim situacijama. Provedena je anketa prije početka istraživanja iz koje je zaključeno kako učenici imaju povjerenja u nastavnike i pedagoge pa bi trebalo na adekvatan način osigurati poticajno i sigurno školsko okružje. U poglavlju koje se odnosi na tijek istraživanja prikazani su detaljni opisi radionica. Svako poglavlje započinje donošenjem ciljeva radionice, opisan je tijek aktivnosti, promišljanja, zaključci te na kraju evaluacija. Prikazana su mišljenja kritičke prijateljice koja uvelike pridonose unapređenju vlastite prakse kroz različite savijete, prijedloge te kritike. Učenici su tijekom radionica pokazali spremnost na suradnju, rado su iznosili svoja razmišljanja, a najviše ih se dojmio kreativan dio istraživanja jer su mogli pokazati svoja umijeća i sposobnosti. Međusobno razumijevanje, naučiti reagirati u pojedinim situacijama, poticati dijalog i nenasilnu komunikaciju putovi su koji kreću prema nenasilju i sigurnoj okolini.

nasilje; nasilnik; žrtva; odgoj; nenasilna komunikacija; suradnja

nije evidentirano

engleski

Nonviolence education

nije evidentirano

bully; victim; education; nonviolent communication; cooperation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

98

18.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija