Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Critical-emancipatory approach to teachers' professional development in primary school (CROSBI ID 384191)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Bognar, Branko Critical-emancipatory approach to teachers' professional development in primary school / Jurić, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2003

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko

Jurić, Vladimir

engleski

Critical-emancipatory approach to teachers' professional development in primary school

Uloga učitelja kao akcijskog istraživača još je nedovoljno vrednovana i poticana kako u pripremanju studenata učiteljskih fakulteta, tako i u stručnom usavršavanju zaposlenih učitelja. Učitelji se kod nas najčešće smatraju posrednicima ili tehničarima čija je zadaća pripremanje i vođenje nastave na temelju razrađenih uputa eksperata izvan same škole. Njihova uloga je više zanatska, a manje profesionalna i stvaralačka. Akcijska istraživanja omogućuju učiteljima da zajedno s drugim sudionicima odgojnog procesa (učenici, roditelji, sustručnjaci) započnu promjene sa svrhom unapređivanja odgojne prakse, ali i osobne emancipacije. Emancipacija podrazumijeva oslobađanje od besmislenih ograničenja i predrasuda, navika, prisile i ideologije. Kako bi preuzeli ulogu akcijskog istraživača učitelji prvo moraju postati refleksivni praktičari. U tom nastojanju učiteljima je potrebna pomoć kritičkih prijatelja i mentora. Važna je podrška ravnatelja i stručnih suradnika. U ovom istraživanju skupina učitelja je stvorila zajednicu učenja u kojoj su postigli sljedeće: • permanentno stručno usavršavanje, • kritičko promišljanje postojeće škole, • stvaranje zajedničke pedagoške vizije, • populariziranje akcijskih istraživanja. Uloga akcijskog istraživača pokazala se nedostižnom za većinu sudionica, ali unatoč tome neke učiteljice su provele akcijska istraživanja u kojima su autonomno osmišljavale i unapređivale svoju praksu. Ostvarivanje akcijskih istraživanja je vrlo težak posao koji zahtijeva višu razinu profesionalnosti. Najvažnija motivacija učitelja u tom poslu trebaju biti njihove vrijednosti i pedagoške vizije, ali veću profesionalnost treba više platiti.

pedagogical vision ; emancipation ; critical thinking ; postmodernity ; learning community ; reflective practitioner ; critical social science ; action research ; teachers' development ; critical friendship

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

334

20.05.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija