Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu (CROSBI ID 50608)

Prilog u knjizi | ostalo

Bognar, Branko Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu // Pedagogija i kultura (svezak 1) / Hrvatić, Neven, Klapan, Anita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 100-110

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko

hrvatski

Pedagogija na putu prema pluralizmu znanstvenih paradigmi i stvaralaštvu

Unatoč dominaciji pozitivističke paradigme u našim znanstvenim istraživanjima, u posljednje vrijeme javlja se ideja o pomirenju između kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Podjela na kvantitativna i kvalitativna istraživanja utemeljena je na pretpostavci da su znanstvene paradigme određene prije svega istraživačkim metodama. Međutim, metodologija je tek jedno od tri aksiomatska područja (ontološko, epistemološko, metodološko i aksiološko) na kojima se temelji bilo koja znanstvena paradigma. To znači da su paradigme (npr. pozitivistička, postpozitivistička, kritičko-teorijska, konstruktivistička i sudjelujuća paradigma) određene prije svega filozofskim polazištima, a ne istraživačkim metodama. Smatramo važnim u suvremenim pedagogijskim istraživanjima poštivati pluralizam znanstvenih paradigmi, ali je još važnije njegovati stvaralaštvo. Jedino unutar stvaralačkog – praktičko-kritičkog djelovanja znanost postaje dio povijesnog procesa čovjekova postajanja čovjekom.

pedagogija, filozofija znanosti, znanstvene paradigme, stvaralaštvo

nije evidentirano

engleski

Pedagogy on the Way towards Pluralism of Scientific Paradigms and Creativity

nije evidentirano

pedagogy, philosophy of science, scientific paradigms, creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

100-110.

objavljeno

Podaci o knjizi

Pedagogija i kultura (svezak 1)

Hrvatić, Neven, Klapan, Anita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

2012.

978-953-99167-4-7

Povezanost rada

Pedagogija