Pregled bibliografske jedinice broj: 678724
Termodinamička analiza i optimizacija rada brodskoga pogonskoga sporohodnog dizelskoga motora s korištenjem otpadne topline
Termodinamička analiza i optimizacija rada brodskoga pogonskoga sporohodnog dizelskoga motora s korištenjem otpadne topline, 2012., doktorska disertacija, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 678724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Termodinamička analiza i optimizacija rada brodskoga pogonskoga sporohodnog dizelskoga motora s korištenjem otpadne topline
(Thermodynamical analysis and optimization of marine propulsion slow speed diesel engine with waste heat recovery)
Autori
Grljušić, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
10.09
Godina
2012
Stranica
200
Mentor
Medica, Vladimir ; Ninić, Neven
Ključne riječi
brodski dizelski motor; kogeneracija; Rankine-ov ciklus; organski fluid
(marine diesel engine; combine heat and power production; Rankine cycle; organic fluid)
Sažetak
Cijene goriva nezaustavljivo rastu, a ekološki problemi vezano za izgaranje fosilnih goriva postaju alarmantni. S druge strane, čak i najefikasniji stroj današnjice, sporohodni dizelski motor, 50% energije sadržane u gorivu otpušta u atmosferu u obliku topline sadržane u ispušnim plinovima i rashladnoj vodi. Cilj ovog rada je istražiti kogeneracijsko (CHP) postrojenje koje bi ovu izgubljenu energiju niske temperature, vratilo u energetsko postrojenje tankera za prijevoz nafte od 166.700/153.100 tDW (Suezmax size) za sve potrebe grijanja i proizvodnju električne energije tijekom plovidbe. Analizom mogućih rješenja odabrano je CHP postrojenje. Odabrana su i dva radna fluida te termodinamički procesi. Za potrebe istraživanja izrađuje se matematički model i promatraju se opterećenja glavnog motora od 50% do 100% SMCR. Analiza rezultata proračuna, pokazala je da parno turbinsko postrojenje u proizvodnji rada/električne energije za potrebe broda ne daje značajnije uštede čak ni kod proizvodnje 620 kWe. Drugo razmatrano CHP postrojenje s R245fa radnim fluidom u nadkritičnom Rankine- ovom ciklusu, potpuno pokriva sve potrebe za električnom energijom i toplinom uz manju količinu izgaranja dodatnog goriva.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
069-0691668-1725 - Numeričke simulacije i optimizacija brodskih dizelskih motora (Medica, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka