Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Thermodynamical analysis and optimization of marine propulsion slow speed diesel engine with waste heat recovery (CROSBI ID 384133)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Grljušić, Mirko Thermodynamical analysis and optimization of marine propulsion slow speed diesel engine with waste heat recovery / Medica, Vladimir ; Ninić, Neven (mentor); Rijeka, Tehnički fakultet, Rijeka, . 2012

Podaci o odgovornosti

Grljušić, Mirko

Medica, Vladimir ; Ninić, Neven

engleski

Thermodynamical analysis and optimization of marine propulsion slow speed diesel engine with waste heat recovery

Cijene goriva nezaustavljivo rastu, a ekološki problemi vezano za izgaranje fosilnih goriva postaju alarmantni. S druge strane, čak i najefikasniji stroj današnjice, sporohodni dizelski motor, 50% energije sadržane u gorivu otpušta u atmosferu u obliku topline sadržane u ispušnim plinovima i rashladnoj vodi. Cilj ovog rada je istražiti kogeneracijsko (CHP) postrojenje koje bi ovu izgubljenu energiju niske temperature, vratilo u energetsko postrojenje tankera za prijevoz nafte od 166.700/153.100 tDW (Suezmax size) za sve potrebe grijanja i proizvodnju električne energije tijekom plovidbe. Analizom mogućih rješenja odabrano je CHP postrojenje. Odabrana su i dva radna fluida te termodinamički procesi. Za potrebe istraživanja izrađuje se matematički model i promatraju se opterećenja glavnog motora od 50% do 100% SMCR. Analiza rezultata proračuna, pokazala je da parno turbinsko postrojenje u proizvodnji rada/električne energije za potrebe broda ne daje značajnije uštede čak ni kod proizvodnje 620 kWe. Drugo razmatrano CHP postrojenje s R245fa radnim fluidom u nadkritičnom Rankine- ovom ciklusu, potpuno pokriva sve potrebe za električnom energijom i toplinom uz manju količinu izgaranja dodatnog goriva.

marine diesel engine; combine heat and power production; Rankine cycle; organic fluid

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

200

10.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tehnički fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Strojarstvo