Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 678620

Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima


Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Milin-Šipuš, Željka
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima // Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka. / Požek, Miroslav i sur. (ur.).
Zagreb: HFD, 2013. str. 60-60 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima
(An investigation of student understanding of graphs in different contexts)

Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Milin-Šipuš, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka. / Požek, Miroslav i sur. - Zagreb : HFD, 2013, 60-60

ISBN
978-953-7178-15-4

Skup
Osmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06-08.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
grafovi; nastava fizike; nagib; površina
(graphs; physics teaching; slope; area)

Sažetak
Transfer znanja često se smatra jednim od glavnih ishoda obrazovanja te važnim indikatorom uspješnosti obrazovnog sustava. No, mnoge studije u svijetu ukazuju na to da transfer znanja u obrazovnoj praksi često izostaje ili nije na očekivanom nivou. Iako učenici i studenti mogu savladati određene sadržaje u jednom kontekstu ili unutar jedne discipline, nije sigurno da će time automatski znati primijeniti ta znanja u drugim kontekstima, različitim od onog u kojem je znanje originalno usvojeno. Bit će prezentirani rezultati istraživanja studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima, provedenog na 389 studenata prve godine s Fizičkog i Matematičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu. Studenti su bili testirani testom koji je sadržavao osam skupova od po tri paralelna zadatka. U svakom pojedinom skupu zadaci su zahtijevali jednak matematički postupak, ali su imali različite kontekste: jedan je bio direktan matematički zadatak, drugi fizikalni (kinematički), a treći je uključivao neki drugačiji kontekst (ekonomija, biologija, svakodnevni život, itd.). Podaci su analizirani Raschovom analizom, te su određene i uspoređene srednje težine zadataka po područjima. Rezultati pokazuju različitu uspješnost studenata ovisno o području, te ukazuju na značajne razlike u njihovom razumijevanju koncepata nagiba grafa i površine ispod grafa. Koncept nagiba pokazuje puno manju varijabilnost kroz područja u odnosu na koncept površine ispod grafa. Analiza obrazloženja koja su studenti dali uz odgovore daje uvid u njihove strategije zaključivanja o grafovima, te ukazuje na to da odabrana strategija najčešće ovisi o kontekstu zadatka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Maja Planinić, )

Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Milin-Šipuš (autor)

Avatar Url Ana Sušac (autor)

Avatar Url Lana Ivanjek (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Milin-Šipuš, Željka
Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima // Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka. / Požek, Miroslav i sur. (ur.).
Zagreb: HFD, 2013. str. 60-60 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Planinić, M., Ivanjek, L., Sušac, A. & Milin-Šipuš, Ž. (2013) Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u različitim kontekstima. U: Požek, M. (ur.)Osmi znanstveni sastanak HFD. Knjiga sažetaka..
@article{article, editor = {Po\v{z}ek, M.}, year = {2013}, pages = {60-60}, keywords = {graphs, physics teaching, slope, area}, isbn = {978-953-7178-15-4}, title = {An investigation of student understanding of graphs in different contexts}, keyword = {graphs, physics teaching, slope, area}, publisher = {HFD}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }