Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 678618

Mjerenje dodirnih tlakova kamionskih skupova


Branišelj, Simon
Mjerenje dodirnih tlakova kamionskih skupova 2013., diplomski rad, Šumarski fakultet, Zagreb


Naslov
Mjerenje dodirnih tlakova kamionskih skupova
(Measurement of contact pressure of truck units)

Autori
Branišelj, Simon

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Šumarski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.12

Godina
2013

Stranica
22

Mentor
Šušnjar, Marijan

Neposredni voditelj
Zorić, Marko

Ključne riječi
Kamionski skup; dodirni tlak kotača; osovinska opterećenja; nosivost šumske ceste
(Truck unit; contact pressure; axle load; forest road carrying capacity)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi osovinskaina opterećenja na kamionu s prikolicom i kamion s poluprikolicom tijekom prijevoza različitih vrsta tereta, način određivanja dodirnih tlakova između kotača, te mjerenje nosivosti šumske ceste. Istaživanje je provedeno mjerenjem masenih značajki na dva kamionska skupa˝“klasičara“ (Scania i Iveco trakker 440) te na šleperskom kamionskom skupu MAN. Za kamionski skup Scania mjerene su 3 inačice s obzirom na vrstu drva u tovaru (hrast, bukva i jela), dok je na kamionskim skupovima MAN i IVECO tovar bio mješoviti, sastavljen od hrasta i jasena. U osovinsko opterećenje izmjerene su prijenosnom mjernom platformom i vagom TELUB. Različiti matematički modeli temeljeni na karakteristikama guma (dimenzija, tlaka zraka) korišteni su za izračun dodirne podloge kotača, tlak kotača je određen na temelju izmjerenog opterećena kotača i izračunate dodirne površine. Da bismo mogli procijeniti nosivost šumske ceste potrebno je odrediti deformaciju kolničke konstrukcije, odnosno izračunati modul deformacije i elastičnost progiba kolničke konstrukcije. Mjerenja su obavljena pomoću LWD uređaja. Najveću nosivost, kao što je i očekivano ima glavna šumska cesta. Zanimljivo je primijetiti da šumska cesta s asfaltnim zastorom nema uvijek najveću nosivost, što je bilo za očekivati. Razlog tomu je taj što asfaltni zastor ne povećava samu nosivost šumske ceste, nego samo povezuje kolničku konstrukciju. Zbijanje se javlja na sporednoj šumskoj cesti, poglavito uz rub ceste, a

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Šumarstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
068-0000000-3520 - Međudjelovanje parametara podloge i kotača šumskih vozila (Dragutin Pičman, )
068-0682111-2112 - Ekološko, energijsko i ergonomsko vrednovanje šumskih strojeva i opreme (Dubravko Horvat, )

Ustanove
Šumarski fakultet, Zagreb