Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji? (CROSBI ID 607035)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kašić, Biljana Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?. 2013

Podaci o odgovornosti

Kašić, Biljana

hrvatski

Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?

Nakana izlaganja je pokušati propitati dosege rodno osjetljivog obrazovanja onkraj njegove diskursne samorazumljivosti i ideološke zaštite od strane politički ustanovljenih mehanizama gender meanstreaminga. S jedne strane graničnost provedbe rodno osjetljivog obrazovanja u izravnoj je sprezi s činiteljima, modusima i ciljevima neoliberalne proizvodnje znanja koji afirmiraju uskopragmatična, funkcionalna i ekspertna znanja o spolnoj/rodnoj tematici (Alvanoudi, Hemmings, Brown, Jalušič), a s druge strane s okolnostima unutar kojih je „rat protiv rodne ideologije“ postao simboličko, iako zamaskirano mjesto poništenja ideje o spolnoj/rodnoj jednakosti. Drugim riječima, unatoč zornim pomacima u području normativnog diskursa o rodnim pitanjima u hrvatskom kontekstu, patrijarhalna ideologija i dalje je učinkovita. Na predlošku feminističkog zahtjeva o neodvojivosti politike spoznaje od politike lokacije (hooks, Lauretis, ) u izlaganju se istražuju tri procesa važna za ovu analizu: proces samorefleksije i artikulacija znanja, „pedagogija nelagode“ (Boler, Zembylas) i dekoloniziranje spoznaje te epistemološki zahtjev za transdisciplinarnošću i radikalizacija obrazovanja.

feministička kritika znanja; rodno osjetljivo obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Towards a Critical Knowledge: Gender-Sensitive Education in the Abyss or an Illusion?

nije evidentirano

feminist critical knowledge; gender-sensitive education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike

pozvano predavanje

26.11.2013-27.11.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija