Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji? (CROSBI ID 607035)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kašić, Biljana
hrvatski
Prema kritičkom znanju: rodno osjetljivo obrazovanje u ambisu ili iluziji?
Nakana izlaganja je pokušati propitati dosege rodno osjetljivog obrazovanja onkraj njegove diskursne samorazumljivosti i ideološke zaštite od strane politički ustanovljenih mehanizama gender meanstreaminga. S jedne strane graničnost provedbe rodno osjetljivog obrazovanja u izravnoj je sprezi s činiteljima, modusima i ciljevima neoliberalne proizvodnje znanja koji afirmiraju uskopragmatična, funkcionalna i ekspertna znanja o spolnoj/rodnoj tematici (Alvanoudi, Hemmings, Brown, Jalušič), a s druge strane s okolnostima unutar kojih je „rat protiv rodne ideologije“ postao simboličko, iako zamaskirano mjesto poništenja ideje o spolnoj/rodnoj jednakosti. Drugim riječima, unatoč zornim pomacima u području normativnog diskursa o rodnim pitanjima u hrvatskom kontekstu, patrijarhalna ideologija i dalje je učinkovita. Na predlošku feminističkog zahtjeva o neodvojivosti politike spoznaje od politike lokacije (hooks, Lauretis, ) u izlaganju se istražuju tri procesa važna za ovu analizu: proces samorefleksije i artikulacija znanja, „pedagogija nelagode“ (Boler, Zembylas) i dekoloniziranje spoznaje te epistemološki zahtjev za transdisciplinarnošću i radikalizacija obrazovanja.
feministička kritika znanja; rodno osjetljivo obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Towards a Critical Knowledge: Gender-Sensitive Education in the Abyss or an Illusion?
nije evidentirano
feminist critical knowledge; gender-sensitive education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija Mlade žene i rodna ravnopravnost u postjugoslavenskim državama: istraživanje, prakse i politike
pozvano predavanje
26.11.2013-27.11.2013
Zagreb, Hrvatska