Razvojni problemi hrvatske maloprodaje u uvjetima internacionalizacije europske maloprodaje (CROSBI ID 92328)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Anić, Ivan Damir ; Vouk, Rudolf
hrvatski
Razvojni problemi hrvatske maloprodaje u uvjetima internacionalizacije europske maloprodaje
Devedesetih godina ubrzano se razvija proces internacionalizacije maloprodaje širom Europe, u sektoru prehrane i neprehrane, pa je stoga za očekivati da proces neće zaobići Hrvatsku u 21. stoljeću. Mnogobrojni čimbenici, kao što su stagnirajuća potražnja, rastuća konkurencija i restriktivno zakonodavstvo u pogledu razvoja trgovinskih oblika, potiču velike trgovačke lance na širenje izvan nacionalnih granica. Primijenjuju se različite strategije, kao što su direktne investicije, kupovina dionica/udjela u trgovačkom društvu, zajednička ulaganja, franšizing i prodaja putem interneta, a najviše se koriste one strategije koje doprinose najvećem profitu. Razvijaju se trgovačka udruženja na međunarodnoj razini. Iskustva tranzicijskih zemalja pokazuju da proces internacionalizacije maloprodaje ima veliki utjecaj na domaću maloprodaju, doprinosi restrukturiranju i povećanju efikasnosti i učinkovitosti maloprodaje i cijelog gospodarskog sustava. Hrvatska maloprodaja, opterećena sa mnoštvom problema, prije svega sa financijskim problemima i nasljeđem bivšeg socijalističkog sustava teško može uspješno konkurirati stranim trgovačkim lancima, i s tog aspekta nužno je da se ona brže restrukturira i prilagodi uvjetima koje donosi internacionalizacija europske maloprodaje.
internacionalizacija europske maloprodaje; problemi hrvatske maloprodaje; razvojni procesi i promjene u hrvatskoj maloprodaji
nije evidentirano
engleski
Croatian Retail Trade Problems in the Environment of European Trade Internationalization
nije evidentirano
internationalization of european retail trade; problems of croatian retailers; development and changes in croatian retail sector
nije evidentirano