Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu (CROSBI ID 606890)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jeličić, Katarina ; Planinšič, Gorazd ; Planinić, Maja Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu // Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013

Podaci o odgovornosti

Jeličić, Katarina ; Planinšič, Gorazd ; Planinić, Maja

hrvatski

Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu

Poznato je kako su mnogi fizikalni koncepti teško razumljivi učenicima, no koncept elektromagnetske indukcije smatra se jednim od najtežih za razumijevanje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati učeničko konceptualno razumijevanje i njihove mentalne modele formirane nakon obrađene nastavne jedinice o elektromagnetizmu. Istraživanje je uključivalo sljedeće pojave i pokuse: Oerstedov pokus, prikaz magnetskog polja zavojnice, demonstriranje sile na vodič u magnetskom polju, demonstriranje elektromagnetske indukcije i Lenzovog pravila. Metodom intervjua ispitano je devet gimnazijskih učenika općeg i jezičnog usmjerenja. Svaki je intervju u prosjeku trajao 45 minuta. Nakon demonstracijskog pokusa učenici su bili zamoljeni da opišu što su vidjeli i objasne svoja zapažanja. Svaki je učenik "razmišljao naglas" kako bi njegov tok misli mogao biti zabilježen i analiziran. Učenici nisu bili ispravljani ako bi došli do krivih zaključaka. Nakon što bi izjavili da nemaju ništa za nadodati, ispitivač bi im pokazao dodatne pokuse pokušavajući ih dovesti u situaciju u kojoj propitkuju svoje zaključke i ideje. Tijekom prezentacije bit će predstavljena tri zanimljiva učenička mentalna modela elektromagnetske indukcije, kao i neke učeničke poteškoće koje su identificirane kroz ovih devet intervjua.

mentalni model; elektromagnetizam; nastava fizike

nije evidentirano

engleski

Analysis of students' mental models in electromagnetism

nije evidentirano

mental model; electromagnetism; physics teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova

Pećina, Planinka

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

Podaci o skupu

11. hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

25.03.2013-28.03.2013

Primošten, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija