Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta (CROSBI ID 606889)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mrnjavac, Željko ; Bošnjak, Josip ; Kordić, Lana Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta // Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 263-276

Podaci o odgovornosti

Mrnjavac, Željko ; Bošnjak, Josip ; Kordić, Lana

hrvatski

Studentsko prepisivanje ugrožava vrijednost diplome Ekonomskog fakulteta

Prepisivanje pri provjerama znanja i drugi oblici akademskog nepoštenja kod studenata javljaju se kao širi društveno ekonomski problem ukorijenjen u cjelokupno društvo. Njegova raširenost i prihvaćanje dovode do poremećaja u vrednovanju diplome na tržištu rada i alokacije ljudskih resursa. Diploma bi trebala svjedočiti o uloženom trudu i naučenom znanju, a ne sposobnost prepisivanja i varanja. Uloga etičnih kodeksa, fakultetskih pravilnika i akata koji se tiču prepisivanja veoma je mala te ne utječe bitno na prepisivanje usprkos tome što jasno propisuje što se smatra nepoštenim i zabranjenim ponašanjem. Na temelju objavljenih svjetskih istraživanja varanja i prepisivanja na sveučilištima i školama te vlastitog istraživanja provedenog na studentskoj populaciju Ekonomskog fakulteta u Splitu u radu se analiziraju razlozi zbog kojih su studenti skloni prepisivanju, utvrđuje povezanost uzroka i prihvatljivosti prepisivanja na fakultetima i školama utvrđenih u ranijim istraživanjima s istraživanjem provedenim na studentima Ekonomskog fakulteta u Splitu, te sugerira potreba rješenja problema prepisivanja na fakultetima. U skladu sa stavom o varanju "to svi rade" i "društveno je prihvatljivo" zaključuje se da učenici varanje doživljavaju kao konvencionalni, a ne kao moralni problem. Stoga članak ne istražuje prepisuju li studenti, već istražuje koliko prepisivanje smatraju prihvatljivim i što doprinosi sklonosti prepisivanju. Rezultati istraživanja prikazuju kako je za tri četvrtine studenata prepisivanje prihvatljivo, a tek za jednu četvrtinu radi se o neprihvatljivu načinu stjecanja akademskog uspjeha, što je u skladu s dosadašnjim istraživanjima ovoga fenomena kod nas i svijetu. Pri tome, studentima s većim prosjecima ocjena smeta problem prepisivanja, a pripisuju ga lakoći prepisivanja i blagim posljedicama ukoliko su prekršitelji uhvaćeni na djelu. Za razliku od njih studenti s nižim prosjekom ocjena znatno su skloniji prepisivanju i opravdavanju potrebe prepisivanja teškim gradivom i studijskim opterećenjem.

prepisivanje ; diploma ; znanje ; tržište rada

nije evidentirano

engleski

Student cheating diminish the value of a degree in economics

nije evidentirano

cheating ; degree in economics ; knowledge ; labour market

nije evidentirano

Podaci o prilogu

263-276.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra

Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6025-76-3

Podaci o skupu

Ekonomsko obrazovanje u republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra

predavanje

29.11.2013-29.11.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice