Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Menadžment u transportu i komunikacijama (CROSBI ID 741445)

Autorska knjiga | udžbenik

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Bošnjak, Ivan ; Čekić, Šefkija Menadžment u transportu i komunikacijama. Sarajevo : Zagreb: Sarajevo : Zagreb : Fakultet za saobraćaj i komunikacije ; Fakultet prometnih znanosti, 2000

Podaci o odgovornosti

Bošnjak, Ivan ; Čekić, Šefkija

hrvatski

Menadžment u transportu i komunikacijama

Za uspješno upravljanje i vođenje prometne djelatnosti nužno je sustavno razviti i situacijski prilagođeno primjeniti poslovna načela i metode suvremenog (procesno-orijentiranog) menedžmenta. To je osnovna teza ovog udžbenika i zaključak pratećih istraživanja vezanih za poslovnu transformaciju velikih transportnih i telekomunikacijskih sustava. Spoznaje o ograničenjima postojećih administrativnih (birokratskih) i "usko-tehnicističkih" pristupa u korelaciji su s recentnim trendom deregulacije, liberalizacije i privatizacije značajnog dijela prometnog sektora. Teorijska i aplikativna istraživanja ukazuju na odlučujući utjecaj menedžerskih znanja i vještina za uspješno funkcioniranje svih poslovnih ("profitnih") i "neprofitnih" organizacija prema maksimalno objektiviziranim kriterijima. Uvođenje poslovnih načela (business-like) i procesnog menedžmenta prihvaća se "čak" i kod državnih institucija kao što su ministarstva u razvijenim zemljama koja uspješno provode programe "poboljšanja i reinženjerstva poslovnih procesa" (Business Process Improvement, Business Process Reengineering). Stoga su jedina prava pitanja: kako i što činiti da se postojeće stanje u prometnoj djelatnosti u nas poboljša ili temeljito inovira primjenom načela modernog (&#61614 ; procesnog) menedžmenta. Na tragu takovih razmišljanja te pokušaja smanjenja veličine problema nastao je i ovaj udžbenik. Sretna je okolnost da su na nekoliko fakulteta (u RH, Sloveniji, BiH) inicirani slični kolegiji (Menadžment u prometnom sustavu) te da su u praksi pokrenuti programi poslovne transformacije i "reenginering"-a u nekoliko velikih prometnih poduzeća. Stvaranje jezgre potrebnih znanja i sposobnosti zahtjevat će angažiranje prometnih stručnjaka, menedžera (iz prakse), ekonomista i drugih koji mogu nadvladati ograničenja klasičnih disciplinarnih pristupa i usko "konstruktorske ili buldožerske filozofije" u rješavanju prometnih problema. Iskustva iz prakse te razmjena mišljenja sa inženjerima i postdiplomantima (u nekoliko zemalja) zaposlenim u prometnim organizacijama (poduzećima, agencijama, upravama, ...) pokazuje da su upravo menedžerska znanja i vještine ono što im najviše nedostaje za uspješno djelovanje. Činjenica da se čak i za najviše menedžerske razine formalno ne zahtjevaju nikakva sustavna verificirana menedžerska znanja, otvara vrata za improvizacije, nestručnost i neracionalnost. Nesustavno i površno upoznavanje nekih elemenata menedžmenta te situacijski neprimjereno i neprilagođeno preuzimanje "stranih rješenja" ne omogućuje ovladavanje problemom niti stvarna poboljšanja. Kako je prometni sektor (transport i telekomunikacije) duboko prisutan u svim oblicima gospodarstva i društvenog života, to se niska učinkovitost i neracionalnost prometne djelatnosti bitno odražava na sve ekonomske i druge pokazatelje blagostanja i kvalitete življenja. Objektivna znanstvena evaluacija više decenijskih iskustava i različitih eksperimenata s državno- planskim centraliziranim (proračunskim) upravljanjem i vođenjem prometne djelatnosti u nas i drugim zemljama, daje jasne poruke. Također i svježa iskustva sa "deregulacijom" i strategijski neuravnoteženom privatizacijom dijela prometnih poduzeća, potvrđuju polaznu tezu o nužnosti znanstvenog i sustavno utemeljenog koncepta menedžmenta kao ključnog čimbenika uspješnosti i učinkovitosti – na "mikro" i "makro" razini. Politički utjecaji i stvarni posebni interesi ne mogu se i ne trebaju negirati, no njih treba objektivno tretirati i valorizirati (&#61614 ; koncept stakeholders-a i "eksternih kontrola"). Cilj ovog udžbenika o menedžmentu u prometnom sustavu, jeste pružiti čitatelju polazni sustavni uvid i spoznaje o menedžmentu, aktivnostima i problemima koje rješavaju menedžeri u prometnim poduzećima. Uz sustavni komprimirani prikaz tema i sadržaja koji su standardno uključeni u udžbenike menedžmenta, težište je na uvođenju "procesnog menedžmenta" kao osnove za poslovno redizajniranje i reinženjerstvo u prometnom sustavu. Temeljna metodološka orjentacija jeste sistematizacija uporabljivih deskriptivnih znanja te formalizacija – koliko je to moguće i efektivno. Stoga su iz udžbenika ispušteni zahtjevni kvantitativni modeli koji malo doprinose suštinskom razumijevanju menedžmenta i mogu se zasebno proučavati. Uz "tvrde" sustavske metode, rabe se i "meke" sustavske metode te uvodi "fuzzy" pristup i teorija "viabilnih" odnosno "živih" sustava. Sadržaj knjige strukturiran je u poglavlja: 1. Opće i specifične značajke menedžmenta u prometnom sustavu 2. Sustavski pristup i metodologije u menedžmentu 3. Menedžerski koncepti poboljšanja i/ili inoviranja poslovnih procesa 4. Planiranje kao funkcija i aktivnost menedžmenta 5. Organizacijska struktura i procesi organiziranja 6. Vođenje poslovanja i motiviranje 7. Menedžerska kontrola i upravljanje kvalitetom 8. Upravljanje ljudskim resursima 9. Koncepcija i implementacija tehnologijskog marketinga U okviru pojedinih poglavlja obrađeni su pojedini ilustrativni slučajevi iz prakse (&#61614 ; CASE STUDY) i konkretna istraživanja "na terenu". Autori očekuju da bi se posebnom publikacijom usmjerenom na proučavanje slučajeva iz prakse transportnih i telekomunikacijskih poduzeća moglo detaljnije obraditi i nadograđivati predmetna problematika učenjem na praktičnim primjerima. Knjiga je namijenjena studentima prometnih i srodnih fakulteta na dodiplomskoj i poslijediplomskoj razini, te posebno prometnim tehnolozima, inženjerima i drugim stručnjacima koji obnašaju neka menedžerska zaduženja u prometnoj djelatnosti. Prema grubim procjenama oko 20% zaposlenika u prometnim organizacijama možemo tretirati kao menedžere, dok daljnih 20 do 40% visokostručnih djelatnika obavljaju neke menedžerske zadaće u okviru svojih funkcionalnih odjela ili projekata. Nadamo se da će ova knjiga barem dijelom pomoći njima, te da će oni svojim spoznajama i iskustvima doprinijeti poboljšanju slijedećih izdanja udžbenika i drugih publikacija u području menedžmenta u prometnom sustavu.

menadžment ; transport ; komunikacije ; sustavski pristup ; tehnologijski marketing

nije evidentirano

engleski

Management in transportation and communications

nije evidentirano

management ; transportation ; communication ; systems approach ; technological marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Sarajevo : Zagreb: Sarajevo : Zagreb : Fakultet za saobraćaj i komunikacije ; Fakultet prometnih znanosti

2000.

9958-600-02-1

446

objavljeno

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport