Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Moraju li se hrvatske autoceste dati u koncesiju? (CROSBI ID 202057)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Grubišić Šeba, Mihaela Moraju li se hrvatske autoceste dati u koncesiju? // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 64 (2013), 6; 630-660

Podaci o odgovornosti

Grubišić Šeba, Mihaela

hrvatski

Moraju li se hrvatske autoceste dati u koncesiju?

Krajem listopada 2013. godine javno je objavljena studija „Monetizacija javnog duga vezano uz društva HAC i ARZ“, na temelju koje je objavljen i međunarodni natječaj za odabir koncesionara hrvatskih autocesta na rok od 40-50 godina. Autocestama trenutno upravljaju poduzeća u 100% državnom vlasništvu: Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. (ARZ). Krajem 2012. godine je radi restrukturiranja poslovanja spomenutih društava HAC osnovao društvo Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine d.o.o. (HAC-ONC) sa zadatkom objedinjavanja sektora naplate cestarina i održavanja društava HAC i ARZ u koji bi se trebala prebaciti i većina njihovih zaposlenika. Odabrana opcija monetizacije javnog duga operatera hrvatskih autocesta putem koncesije propituje se u ovom radu, uspoređuje sa sličnim rješenjima u međunarodnoj praksi i sadašnjim scenarijem naplate cestarine i održavanja autocesta. Rezultati analize pokazuju da bi davanje završenih autocesta u koncesiju moglo polučiti isključivo kratkoročni do maksimalno srednjoročni povoljan učinak na Državni proračun, s dugoročno vrlo upitnim efektima. Zadržavanje autocesta pod upravljanjem hrvatskih koncesionara dugoročno je financijski održiva opcija, pod uvjetom refinanciranja prekomjernih dugova koji dospijevaju u kratkom i srednjem roku i kvalitetnog restrukturiranja hrvatskih operatera autocesta.

koncesija ; naplata cestarine i održavanje autocesta ; monetizacija javnog duga ; proračunski učinak ; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Do Croatian highways have to be given in a concession?

nije evidentirano

concession ; toll collection and highway maintenance ; public debt monetization ; fiscal effects ; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64 (6)

2013.

630-660

objavljeno

0424-7558

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost