Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom (CROSBI ID 383869)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vujić, Miroslav Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom / Mandžuka, Sadko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Vujić, Miroslav

Mandžuka, Sadko

hrvatski

Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom

Povećano zauzeće kapaciteta prometnica dovodi do zagušenja prometnog toka, odnosno do povećanja vremena putovanja određenom dionicom. Navedeni problem zagušenja kapaciteta posebno je izražen u gradskim područjima gdje su mogućnosti fizičkog povećanja kapaciteta prometnica ograničeni ili nemogući. Jedan od pristupa rješavanja navedene problematike jest značajnija upotreba javnog gradskog prijevoza što se postiže primjenom mjera koje mogu poboljšati kvalitetu sustava javnog gradskog prijevoza. Sa stajališta tehnologije prometa i transporta, glavna svrha istraživanja je iznaći mogućnosti adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima uz dodjelu prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza. Prilikom podešavanja relevantnih parametara koji direktno utječu na rezultate simulacije korištena je metodologija optimizacije bazirane na simulaciji, točnije tehnika retrospektivne procjene, no samo kao metodološki pristup prilikom definiranja vrijednosti relevantnih parametara. Analizom dobivenih rezultata dokazano je da je pravilnom upotrebom adaptivnog upravljanja semaforiziranih raskrižja prvenstveno moguće smanjiti ukupno prosječno vrijeme putovanja vozila javnog gradskog prijevoza kroz dionicu prometne mreže, odnosno kroz cijelu prometnu mrežu. Kao posebni cilj tijekom izrade ove doktorske disertacije, postavljeno je istraživanje mogućnosti primjene kooperativnog pristupa u prometu i transportu. U tom smislu, istražene su mogućnosti proširenog koncepta dodjele prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza, s posebnim naglaskom na rad ovih sustava u slučaju izvanrednih događaja (prometnih incidenata) na djelu prometne mreže. Rezultati disertacije podloga su za daljnje istraživanje u području razrada algoritama adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima korištenjem naprednih metodologija neuronskih mreža i neizrazite logike, čime bi se mogla ostvariti prava srž koncepta inteligentnih transportnih sustava.

inteligentni transportni sustavi; adaptivno upravljanje; optimizacija temeljena na simulaciji; kooperativni sustavi; javni gradski prijevoz

nije evidentirano

engleski

Dynamic priority systems for public transport in urban automatic traffic control

nije evidentirano

intelligent transportation systems; simulation based optimization; cooperative systems; adaptive traffic control; public transport

nije evidentirano

Podaci o izdanju

142

11.12.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport