Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 676745

Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom


Vujić, Miroslav
Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom 2013., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


Naslov
Sustav dinamičkih prioriteta za vozila javnoga gradskoga prijevoza u automatskom upravljanju prometom
(Dynamic priority systems for public transport in urban automatic traffic control)

Autori
Vujić, Miroslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
11.12.

Godina
2013

Stranica
142

Mentor
Mandžuka, Sadko

Ključne riječi
Inteligentni transportni sustavi; adaptivno upravljanje; optimizacija temeljena na simulaciji; kooperativni sustavi; javni gradski prijevoz
(Intelligent transportation systems; simulation based optimization; cooperative systems; adaptive traffic control; public transport)

Sažetak
Povećano zauzeće kapaciteta prometnica dovodi do zagušenja prometnog toka, odnosno do povećanja vremena putovanja određenom dionicom. Navedeni problem zagušenja kapaciteta posebno je izražen u gradskim područjima gdje su mogućnosti fizičkog povećanja kapaciteta prometnica ograničeni ili nemogući. Jedan od pristupa rješavanja navedene problematike jest značajnija upotreba javnog gradskog prijevoza što se postiže primjenom mjera koje mogu poboljšati kvalitetu sustava javnog gradskog prijevoza. Sa stajališta tehnologije prometa i transporta, glavna svrha istraživanja je iznaći mogućnosti adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima uz dodjelu prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza. Prilikom podešavanja relevantnih parametara koji direktno utječu na rezultate simulacije korištena je metodologija optimizacije bazirane na simulaciji, točnije tehnika retrospektivne procjene, no samo kao metodološki pristup prilikom definiranja vrijednosti relevantnih parametara. Analizom dobivenih rezultata dokazano je da je pravilnom upotrebom adaptivnog upravljanja semaforiziranih raskrižja prvenstveno moguće smanjiti ukupno prosječno vrijeme putovanja vozila javnog gradskog prijevoza kroz dionicu prometne mreže, odnosno kroz cijelu prometnu mrežu. Kao posebni cilj tijekom izrade ove doktorske disertacije, postavljeno je istraživanje mogućnosti primjene kooperativnog pristupa u prometu i transportu. U tom smislu, istražene su mogućnosti proširenog koncepta dodjele prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza, s posebnim naglaskom na rad ovih sustava u slučaju izvanrednih događaja (prometnih incidenata) na djelu prometne mreže. Rezultati disertacije podloga su za daljnje istraživanje u području razrada algoritama adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima korištenjem naprednih metodologija neuronskih mreža i neizrazite logike, čime bi se mogla ostvariti prava srž koncepta inteligentnih transportnih sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
135-1352598-2581 - Metodologija razvoja integriranih adaptivnih transportno-logističkih sustava (Sadko Mandžuka, )

Ustanove
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Miroslav Vujić, (269104)