Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju (CROSBI ID 383860)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Kišiček, Sanja
Lauc, Tomislava
hrvatski
Multimedijski instrukcijski dizajn: multimodalni pristup računalnom oipismenjavanju u virtualnom okruženju
Multimedijski instrukcijski dizajn se treba temeljiti na znanstveno utemeljenim teorijskim principima učenja putem multimedija. Multimodalnim pristupom u ovom radu istovremeno je naglašena višestrukost elemenata multimedija i višestrukost instruktivnih metoda prisutnih u virtualnom okruženju. Kako bismo u potpunosti razumjeli učenje putem multimedija, važno je razlikovati utjecaj multimedija na učenje od obrazovnih metoda prikazanih putem multimedija. Multimodalni pristup u multimedijskom virtualnom okruženju podržava samoregulaciju u učenju potpomognutom računalnom tehnologijom tako da je krajnjem korisniku omogućena apsolutna kontrola nad izborom resursa za učenje s obzirom na osobne preferencije. U ovom radu je opisan multimodalni sustav za učenje koji se temelji na ručno konstruiranom sadržajnom modelu. Sustav je koncipiran na učenju temeljenom na resursima u vidu iznova upotrebljivih objekata učenja koji su vezani uz određenu aktivnost. Sadržaji e-kolegija koncipirani su kroz modul aktivnosti lekcijâ čiji su sastavni dio ciljano dizajnirani multimedijski resursi ponuđeni u sustavu Moodle. Istraživanje provedeno u okviru ovog doktorskog rada uključuje korelacijsku analizu implicitno i eksplicitno prikupljenih podataka, te dubinsku analizu podataka relevantnih za interakciju korisnika sustava za učenje s nastavnim sadržajima. Rezultati su pokazali da postoje konzistentne preferencije korisnika u odabiru određenog tipa resursa, što je potvrđeno korelacijskom analizom i klasterima dobivenim dubinskom analizom podataka. Korisnici sustava za učenje imaju mutimodalne osjetilne sklonosti u percipiranju informacija. Sklonosti korisnika utvrđene su identifikacijskim instrumentom razvijenim u okviru senzornog modela korištenog u ovom istraživanju. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na opravdanost modela multimodalnog sustava za učenje temeljenog na multimedijskom instrukcijskom dizajnu i ciljano razrađenog za stjecanje računalne pismenosti kao preduvjeta za informacijsku pismenost 21. stoljeća.
Multimedijski instrukcijski dizajn ; multimodalni sustav za učenje ; dubinska analiza podataka u obrazovanju ; preferencije korisnika sustava za učenje ; osjetilni modalitet
nije evidentirano
engleski
Multimedia Instructional Design: Multimodal Approach to Computer Literacy in a Virtual Environment
nije evidentirano
Multimedia instructional design ; multimodal learning system ; educational data mining ; user preferences ; sensory modality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
142
12.12.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb